Laporta meldes mest lun på at vælge Puma over Nike
Simon Arun Vrábel - 19.03.24
Imens Barcas ledelse tilsyneladende er splittet i valget imellem at skifte trøjesponsor, eller fastholde den eksisterende aftale med Nike, mener Joan Laporta angiveligt, at aftalen med Puma er det bedste valg for klubbens fremtid.
Barcas ledelse står overfor et stort og svært valg, hvor man enten skal forsætte samarbejdet med Nike, lave sine egne trøjer eller takke ja til tilbuddet fra Puma.
Det er avisen Sport, som fortæller, at Barcas ledelse er yderst splittet om hvilken beslutning der er den rigtige. Ifølge avisens kilder er der dem, som ikke ønsker at bryde samarbejdet med Nike, som har stået på siden 1998. De anerkender det forbedrede tilbud, som Nike angiveligt skulle været kommet med, og ønsker derfor ikke at brænde broer.
Artiklen fortsætter under annoncen
Andre skulle omvendt være lune på idéen om at producere sine egne trøjer, eller indgå et samarbejde med en mindre virksomhed, og det er her, at Hummel angiveligt har været på tegnebrættet. Her skulle de primære bekymringer dog være, at man er nervøse for, om økonomien hurtigt nok vil komme op på det nuværende niveau.
Netop økonomien skulle da også være Laportas primære argument for, at man skal vælge Puma. Ifølge flere rapporter, skulle Puma være klar med en fordobling af det nuværende sponsorat, samt en sign-on bonus på 100 millioner euro, hvilket vil lune i klubkassen, samt være med til at dække nogle af omkostningerne ved at komme ud af aftalen med Nike.
De økonomiske konsekvenser skulle dog være den primære årsag til, at klubben endnu ikke har truffet nogen endegyldig beslutning, da man forsat afventer undersøgelsen af, hvordan og hvor omkostningstungt det vil være, at bryde aftalen med Nike, der løber indtil år 2028.
// Joan Laporta // Puma // Nike