fbpx
Annonce

Barcas El Clásico-trøje med Rolling Stones rives væk

Simon Arun Vrábel - 24.10.23

// El Clásico

I forbindelse med sponsoraftalen med Spotify har Barca til hvert El Clásico en kunstner på trøjen, og versionen til lørdagens kamp med Rolling Stones er så populær, at online-lagret allerede meldes totalt tømt.

Som en del af Barcas sponsoraftale med musiktjenesten Spotify, vil catalanerne løbende bære forskellige musikeres navne eller logoer på trøjen, og valget af Rolling Stones er i den grad det mest populære indtil videre, baseret på den massive efterspørgsel som klubben har oplevet.

Artiklen fortsætter under annoncen


Første gang Barca havde en musiker på trøjen til et hjemmebane-El Clásico, var med kunstneren Drake, imens den seneste musiker var catalaneren Rosalía. Til lørdagens opgør har man valgt Rolling Stones, og noget tyder på, at det aldrende rockband er den største succes, når man kigger på den enorme efterspørgsel, som klubben har oplevet omkring den unikke trøje. Det fortæller avisen Sport.

Således melder Barcas online lagre allerede totalt udsolgt, efter man alene imellem natten fra søndag til mandag modtog 700 bestillinger af trøjen med det velkendte Stones-logo. Udover den store online efterspørgsel, så fortæller avisen videre, at godt 500 trøjer er blevet solgt fra Barcas fysiske butikker og det til trods for, at trøjen sælges for 399 euro svarende til knap 3.000 danske kroner.

Trøjen, som kun kan købes i ugen op til kampen, er blevet produceret i to forskellige versioner, som begge er i samme kvalitet som kamptrøjen. Den ene går under navnet ’1899 Limited Edition’ imens den anden trøje, som der kun produceres 22 af, er en ’Signed Limited Edition’ med autograferne fra spillerne i startopstillingen til kampen. Denne trøje er i øjeblikket den eneste som kan købes online, og på klubbens hjemmeside er den prissat til 2.999 euro svarende til 22.380 danske kroner.

.:FORSIDE:.