fbpx
Annonce

Barca-trøjerne kan få nyt udseende med Spotify-aftale

Peter Vyff - 18.03.22

© Twitter
// Spotify

ps5 art


Barca-tilhængerne kan forvente et helt andet udseende på den kommende sæsons spilletrøjer, hvis Spotify-aftalen som ventet bliver en realitet. Det lader nemlig til, at det ikke kun bliver musiktjenestens logo, som kommer til at pryde trøjerne.

Ledelsen på Camp Nou kunne i tirsdags annoncere det længe ventede sponsorat og samarbejde med Spotify. Det er en historisk aftale, især økonomisk, og den kommer på et tidspunkt, hvor Joan Laporta og hans folk længe har søgt efter økonomisk stabilitet i klubben. Det forventes dog heller ikke at blive et problem at få aftalen godkendt af Barcas medlemmer, når der skal stemmes den 3. april. Hvis aftalen kommer i hus, så betyder det, at Spotify vil fremgå på alle Barca-trøjer, træningstøj, samt at Camp Nou vil skifte navn til Spotify Camp Nou.

Artiklen fortsætter under annoncen


Catalanerne har længe været ømme overfor at skulle ændre på spilletrøjerne, og det var først i 2006, at der kom en reel sponsor på fronten. Nu hvor man også drøfter, og tager sig mod til, ændringen af navnet på Camp Nou, så lader det også til, at man vil tage skridtet videre i trøjens udseende.

Ifølge den catalanske avis Sport, arbejder Barca og Spotify tæt sammen om, hvordan man får det optimale ud af samarbejdet. Det kan angiveligt resultere i, at musikkunstnernes navne også vil være at se på trøjerne. Det er derfor ikke utænkeligt, at store musikere som Justin Bieber, Shakira eller The Weeknd vil være at finde på spilletrøjerne fremover, hvis aftalen bliver en realitet.

Atletico Madrid har haft et lignende sponsorat, da man i perionden fra 2003 til 2005 indgik et samarbejde med Columbia Pictures. Sæsonen igennem havde Atletico flere slags spillertrøjer, som promoverede alt fra Spiderman til Peter Pan.

.:FORSIDE:.