fbpx
Annonce

Avis: Barca og Puma har indgået aftale om sponsorat

Peter Vyff - 27.01.24

 


Uenigheden mellem Barca og Nike har tilsyneladende vokset sig så stor, at klubben nu overvejer sine muligheder. Catalanerne skulle allerede have indgået en forhåndsaftale med Puma, som dog kræver at det Nike-aftalen kan ophæves.

Barca har i efter sigende lang tid følt, at den nuværende aftale med Nike ikke afspejler den omsætning som mesterholdet genererer. Sportsgiganten er dog tilsyneladende ikke åbne overfor at forhøje sponsoratet, hvilket har skabt en stor uenighed imellem parterne.

Uoverenstemmelserne har imidlertid fået Puma til at tilbyde sig som ny samarbejdspartner, og tyskerne er angiveligt klar til at gøre Barcas trøje til den mest værdifulde i sportsverdenen. Det skriver avisen Sport, der også kan tilføje, at en forhåndsaftale allerede skulle være indgået.

Artiklen fortsætter under annoncen


Det betyder, at Barca kan se frem til at modtage 115 mio. euro årligt i fast sponsorat, imens yderligere 85 mio. euro kan opnåes som bonus. Pumas tilbud inkluderer også en aftale om at ekspandere trøjesalget til et globalt niveau, hvor Nike kun har forpligtet sig til det europæiske marked.

Tyskernes tilbud er dermed overlegent i forhold til amerikanernes, men der er fortsat lang vej til, at en aftale kan komme i stand. Det kræver først og fremmest, at Nike er villige til at annullere den nuværende aftale, og det er der intet, der tyder på, da de menes at gå glip af 350 mio. euro i omsætning.

Og det tab har Barca angiveligt ingen intention om at dække, og det har Puma heller ikke. Tyskerne er dog villige til at tilbyde en ekstra bonus, hvis kontrakten med Nike ophæves, men beløbet er dog på ingen måde tæt på, hvad amerikanerne kræver, og derfor er der fortsat noget vej til en eventuel aftale med Puma.



// Puma // Nike
.:FORSIDE:.