Camp Nou skifter navn med Spotify som sponsor
FCBARCELONA.DK - 28.01.22
// Camp Nou // Spotify
Adskillige store medier meddeler, at Spotify er meget tæt at blive Barcas nye hovedsponsor. Udover at musiktjenestens navn på Barca-trøjen, så kommer Spotify angiveligt også til at indgå i stadionnavnet Camp Nou.
Alle de store aviser, heriblandt aviserne Sport, Mundo Deportivo, samt den catalanske radiostation Catalunya Radio, meddeler i enighed, at Spotify ser ud til at blive den nye hovedsponsor i FC Barcelona.
Artiklen fortsætter under annoncen
Catalunya Radio meddeler ydermere, at Spotify i aftalen vil sikre sig de såkaldte "title rights" til Camp Nou - på dansk navnerettigheder. Det betyder, at Spotify i en eller anden form vil indgå i navnet Camp Nou. Det kunne eksempelvis være "Camp Nou Spotify".
Ifølge radiostationen kommer den nye aftale til at indholde følgende:
1) Spotify navn og logo på forsiden af Barca-trøjerne
2) Spotify navn og logo på træningstrøjerne
3) Navnerettigheder til Camp Nou
Derudover kommer der forskellige bannere og skilte på Camp Nou, samt promovering i forbindelse med Barcas hjemmeside og sociale medier.
Det meldes, at Spotify kommer til at betale et sted mellem 65 og 80 millioner euro om året for den nye sponsoraftale.