fbpx
Annonce

Barca forlænger aftalen med Rakuten til 2022

Magnus Wind - 07.11.20

Fredag har Barca annonceret, at klubben har forlænget sponsoraftalen japanske Rakuten. Siden 2017 har firmaet været klubbens hovedsponsor og nu har de i fællesskab annonceret, at aftalen er forlænget frem til 2022. 

Barca kæmper fortsat med økonomiske udfordringer, men fredag var der gode nyheder for klubben. Catalanerne har nemlig forlænget aftalen med deres hovedsponsorer, det japanske firma Rakuten. Foreløbigt er aftalen forlænget frem til 2022. 

I en pressemeddelse skriver de to partnere følgende: 'FC Barcelona og Rakuten Inc., en global internet service med hovedkontor i Japan, besluttede den 9. oktober 2020, at udnytte en mulighed i den første aftale fra 2017, så samarbejdet bliver forlænget for en ekstra sæson, når den oprindelige aftale udløber den 30. juni 2021'.  

På trods af at coronavirussen har påvirket hele verden og specielt økonomien i fodbolden, så kan de to partnere stadig se det positive i at forlænge samarbejdet. 'Dette betyder at Barca og Rakutan forbedrer deres forhold i en tid, hvor COVID-19 pandemien har gjort sin effekt på de sociale og økonomiske aspekter, ved at forlænge samarbejdet indtil den 30. juni 2022. 

Dette er gode nyheder for Barcas dårlige økonomi, da man nu har forlænget aftalen med en af klubbens vigtigste sponsorer. Samtidig er det en flot gestus af Rakuten at sikre klubben en vigtig indtægt i en svær tid for klubben.

.:FORSIDE:.