Barca skifter endnu en gang kommerciel direktør

Anders Lang Jensen - 14.09.21

// Joan Laporta

Barca er blandt verdens største brands, og det globale marked er altafgørende for en moderne fodboldsklubs økonomi. Barca skal over de kommende år genskabe økonomien, og det skal ske med en ny kommerciel ledelse.

For tredje gang alene i 2021 indtil videre skifter Barca den kommercielle direktør i klubben. Altså ikke ligefrem noget der bidrager positivt til klubbens udvikling rent kommercielt. Nu skal der dog snarest muligt en ny mand på posten, og man håber på at finde mere kontinuitet på den front.

Grundet forskellige syn på klubbens kommercielle strategi for de kommende år forlader Jordi Camps rollen som kommerciel direktør på Camp Nou allerede inden september måneds udgang. Barca skal derfor nu på jagt efter en ny mand til den vigtige post i klubbens økonomiske topledelse.

Foruden Jordi Camps har Cinto Ajram og Xavier Asensi også forladt stillingen som kommerciel direktør i klubben i 2021. Barcas kommercielle plan for de kommende sæsoner er at øge sponsorindtægterne med omkring 250 millioner euro for at genrejse klubbens økonomiske status.

.:FORSIDE:.