Medie: Barca skal nu vælge mellem Nike og Puma
Anders Lang Jensen - 11.03.24
// Puma // Nike
Der har været skrevet meget om Barcas potentielle trøjesponsorat med Puma og dermed også et muligt farvel til Nike, der gennem årtier har været et synonym med Barca. Klubben står foran et valg mellem de to tøjmærker.
Puma er klar med et stort og forhøjet tilbud til Barca for at overtage trøjesponsoratet, og klubben er naturligvis interesseret i at forøge indtægterne markant. Det nuværende sponsorat med Nike indbringer lige nu årligt mellem 100 og 150 millioner euro.
Artiklen fortsætter under annoncen
Klubben mener dog, at klubbens værdi er meget højere, og det er Puma også klar til at betale. Tidligere meldinger omkring Pumas interesse har nemlig indikeret, at brandet er klar med 200 millioner euro, men det betyder ikke, at Nike er ude af billedet.
Ifølge mediet RAC1, har Nike nemlig forhøjet deres bud, selvom den nuværende aftale med Barca løber frem til 2028. Nike håber derfor på at forblive trøjesponsor i Barca, men Pumas tilbud er dog stadig omkring 20 millioner euro højere end amerikanske Nikes, meldes det.
Barca-ledelsen står nu i en situation, hvor man skal vælge retningen for trøjesponsoratet, hvor Nikes øgede tilbud har gjort, at man har to solide muligheder at gå med. Uanset hvad venter der en højere årlig indtægt end nu, og den størrelse skal klubben beslutte mellem de to brands.