Barca har stadig føringen på de sociale medier

FCBARCELONA.DK - 03.08.20

© Getty Images

De sociale medier betyder meget indenfor professionel fodbold, hvor de knytter tillhængerne tættere til klubben. På denne front har Barca de seneste år været bedst af alle og de nyeste tal viser, at de stadig har flest følgere af alle.

En undersøgelse over hvor mange interaktioner der har været på de sociale medier i løbet af sæsonen viser, at FC Barcelona endnu en gang topper listen. I alt 1.390 millioner interaktioner har der været og det kan ingen matche.

Tættest på kommer Liverpool med 1.292 mio., fulgt af Manchester United med 1.129 mio. Herfra er der et godt stykke ned til Juventus med 826 mio. interaktioner. Først på en femte plads finder man Real Madrid med 765 mio.

Barca er bedst på både Youtube, Instagram og Twitter, mens de må se sig overgået af Liverpool på Facebook.

Det er vigtigt at have tæt kontakt til tilhængerne på de sociale medier, for med en tættere tilknytning til klubben, skabes der flere indtægter på salg af merchandice og billetter.

644x70

.:FORSIDE:.