lav din drømme opstilling

Taktik muligheder, ønskeopstilling, nuværende taktik osv

Redaktører: Diabolito, soul_pitcher, Guardiola, Wennerberg

Synes i min opstilling er god.

Ja. Super kan ikke lave den beder
4
4%
Ja. Men jeg kan godt lave et par ændringer
48
52%
Nej. Jeg kan lave en masse ændringer men ikke heldt slemt
23
25%
Nej. Det er en OM'er!!!
18
19%

Stemmer i alt : 93

Re: lav din drømme opstilling

Indlægaf Rivaldo10 » 19. apr 2010, 18:33

Alves er i mine øjne selvskrevet på højrebackpladsen. Han har været bedre end Maicon i år og i de seneste 4-5 år.

Jeg kan ikke se, hvad Rio og Vidic laver på den liste i år. Sidste og forrige år ja, men i år har de været rystende ringe. Her ville jeg foretrække Pique (en af de bedste midterforsvarer i verden efter min mening og klart den bedste, hvis man tager hans alder i betragtning) og Puyol (der har spillet sin bedste sæson i Barca-trøjen). Muligvis Lucio i stedet for Puyol, der også har været fremragende. Abidal og Evra har efter min mening være lige gode i år, dog har Evra været bedre set over de sidste par sæsoner. Konkurrencen er dog meget hård, da Cole og Cissokho også har været fremragende i år.

Essien er i mine øjne noget overvurderet. Han er efterhånden mere skadet end spilleklar. Og det er længe siden, at han har været blandt de allerbedste. Jeg ville foretrække De Rossi, FLETCHER og Yaya Toure pt. Men Busquets overtager nok positionen om 1-2 år, hvis han fortsætter sin fremragende udvikling. :)

Ellers er jeg enig, bortset fra målmandsposten. Valdes har været LANGT bedre end Casillas i år. I øvrigt er Buffon i mine øjne den bedste målmand by far. Kigger man på denne sæson har Lloris, Akinfeev og Valdés samt Reina været rigtig gode.
Rivaldo10

Geografisk sted: København

Indlægaf # 23 » 19. apr 2010, 18:46

Rivaldo10 skrev:Alves er i mine øjne selvskrevet på højrebackpladsen. Han har været bedre end Maicon i år og i de seneste 4-5 år.

Jeg kan ikke se, hvad Rio og Vidic laver på den liste i år. Sidste og forrige år ja, men i år har de været rystende ringe. Her ville jeg foretrække Pique (en af de bedste midterforsvarer i verden efter min mening og klart den bedste, hvis man tager hans alder i betragtning) og Puyol (der har spillet sin bedste sæson i Barca-trøjen). Muligvis Lucio i stedet for Puyol, der også har været fremragende. Abidal og Evra har efter min mening være lige gode i år, dog har Evra været bedre set over de sidste par sæsoner. Konkurrencen er dog meget hård, da Cole og Cissokho også har været fremragende i år.

Essien er i mine øjne noget overvurderet. Han er efterhånden mere skadet end spilleklar. Og det er længe siden, at han har været blandt de allerbedste. Jeg ville foretrække De Rossi, FLETCHER og Yaya Toure pt. Men Busquets overtager nok positionen om 1-2 år, hvis han fortsætter sin fremragende udvikling. :)

Ellers er jeg enig, bortset fra målmandsposten. Valdes har været LANGT bedre end Casillas i år. I øvrigt er Buffon i mine øjne den bedste målmand by far. Kigger man på denne sæson har Lloris, Akinfeev og Valdés samt Reina været rigtig gode.

Jamen, som jeg siger, det er smagssag. Alves er den finurlige, offensive, hamrende dygtige back, der altid er god for ravage for modstanderen, men jeg værdsætter også, at backen har fremragende kvaliteter i det defensive, og det er her, at Maicon slår Alves med en millimeter.

Det er klart, at Rio og Vidic i denne sæson ikke har spillet på samme tangenter som de har gjort siden Vidics ankomst i 2006, men de er stadig IMO verdens bedste sammen, og jeg føler ikke, at ingen kan slå de to. Pique har imod alle forventninger gjort det fremragende, og han er kommende verdens bedste midterforsvar, for han havde det spanske overblik og boldomgang fra La Masia, og han har i England krydret dette med råstyrke, løvehjerte og forsvarsoverblik. Det er meget sjældent, at han taber en 1-mod-1 situation.

Godt set at du har valgt Fletcher, for han har IMO i de seneste sæsoner vist, at han er på vej mod de store som Cambiasso, De Rossi, Essien og Toure, men jeg mener, at ingen af dem nærmer sig Essien, men det er også rigtigt, at han har haft for mange skader, men hans kvaliteter er indiskutable. Han er en motor, der kan spille 180 minutter i en kamp, hvis det skulle være, og han er IMO nok den bedste i verden til at smadre angreb og til at være balancespiller. Han er ubeskrivelig.

Jeg synes stadig ikke, at Buffon fortjener det, for IMO har manden simpelthen ikke vist niveau siden VM ’06, der for år tilbage gjorde ham til verdens bedste. Casillas – synes jeg – har overhalet ham siden da, og han sidder IMO tungt på tronen.
Men talenter Akinfeev og Lloris er de kommende verdens bedste som målmand. Især sidstnævnte, der på mange måder minder mig om Casillas – dog har Lloris allerede nu meget bedre overblik i luftspillet, hvor Casillas meget ofte sejler her. Det er vel nok den eneste svaghed Casillas har.
Der er dog også en målmand, som jeg synes er så hamrende undervurderet, og det er Shay Given. Han har virkelig gjort det godt i de seneste 4-5 år, og han er pt. i den bedste alder, en målmand kan have.
Den lokale FC Barcelona.dk's Manchester United-fan, siden '98 pga. David Beckham og hans legendariske udvisning!

Jeg beundrer Xavi og Iniesta ubeskriveligt meget. Siamesiske tvillinger, det er, hvad de to er.
# 23

Geografisk sted: Old Trafford

Indlægaf Rivaldo10 » 19. apr 2010, 19:00

Meget enig. Jeg har ikke fuldt Essien så tæt de seneste 1-2 år, da jeg ofte synes han er fraværende. Sidst jeg kan huske at have overværet en topkamp, hvor han var tilstede var mod Barca sidste år (hvor jeg var på stadionet) og der klarede han det ganske godt må jeg sige. Det er dog svært at vurdere spillere, der er så meget skadede, som Essien har været det de seneste 2 år. Ærgeligt, for han var indiskutabelt en af de bedste defensive midtbanespillere inden.

Maicon-Alves diskussionen er svær. Jeg tror det kommer an på hvad den enkelte foretrækker. Jeg er dog ikke i tvivl om hvem jeg ville foretrække - Alves. Han er i mine øjne dårligere i defensive end Maicon (men langt fra dårlig, som mange fejlagtigt tror), men det kompenserer han for sit SINDSYGE løbearbejde og galskab samt fænomenale offensive kvalitetere. Jeg ville hvert fald foretrække ham i Peps system. Vidic og Ferdinand ville som sagt være mine foretrukne for 1 år siden, men i år synes jeg ikke de har været overbevisende af det jeg har set. Her synes jeg Puyol, Pique og særligt Lucio har overstrålet dem. Kan ikke rigtig komme på flere. Carvalho har været meget skadet, Terry meget ujævn, Arsenal har ikke rigtig nogen gode forsvarsspillere, bortset fra Vermaelen, der også har været rigtig god i år, Liverpool har ikke rigtig haft nogen, Milan heller ikke, Bayern heller ikke, Roma heller ikke (bortset fra Juan og Burdisso, de har dog ikke været bedre end de 3 jeg har fremhævet), Inter har haft Lucio som sagt, Juventus ingen (deres forsvar har sejlet), Real havde Pepe inden han blev skadet. Så er der ikke rigtig mange flere. Villarreals Godin har dog også klaret det fremrangede (Villarreal har generelt en god defensiv). Der har sikkert været andre, men det er lige dem jeg kan komme på pt.

Ja Cambiasso skal også nævnes. Rigtig dygtig DM. Fletcher er dog den der har overrasket mig mest i år. Ligner på mange punkter en Busquets, dog hurtigere og dårligere teknisk. Der er bl.a. derfor jeg har store forventninger til Busquets, som en af de få herinde:D

Buffon har ikke været på niveau med 06 slutrunden, men stadig været en meget sikker skanse. Han lider dog også under Juves forfærdelige defensiv. Jeg er ikke i tvivl om, at han er en bedre målmand end Casillas og hvad de ellers hedder, når det kommer til stykket. Casillas har netop i år også været usikker.
Rivaldo10

Geografisk sted: København

Indlægaf Raman93 » 19. apr 2010, 20:21

Hvis du vil lave en drømme opstilling ud for "Pep filosofien", så er vores nuværende start 11, tæt på at være drømme opstilling. Nogle små ændringer skal der til, men ellers ikke andet.
Raman93

Indlægaf Michman » 16. maj 2010, 04:00

Valdes
Alves - Puyol - Pique, Abidal
-
Messi- Frebeigas - Xavi - Inistea

Bojan - Villa..

Bænk
Sergi Busquets
Pedro Rodríguez
Gabriel Milito
Keirrison
Seydou Keita

Et muligt Barca hold i en nær fremtid? Mangler nogle på bænken. Men i ved hvor jeg vil hen af. :P
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899
Michman

Indlægaf LuisEnrique » 16. maj 2010, 13:48

Valdes

Alves - Puyol - Piqué - Abidal

Touré

Fabregas - Xavi

Messi - Villa - Iniesta

Bænken:

Pinto, Milito, Maxwell, Keita, Busquets, Bojan, Pedro

Jeg har lavet ovenstående ud fra de seneste rygter, så hvis vi sælger zlatan og får villa og fabregas, er der vel ikke andre muligheder. At sætte iniesta helt frem er ikke optimalt, men vel egentlig det eneste valg der reelt er.
Tror ikke på Pep går over i en 4-4-2, han beholder 4-3-3, eller noget ala det.
Visca El Barca
Brugeravatar
LuisEnrique

Geografisk sted: Fyn, DK

Indlægaf B-Lund93 » 23. maj 2010, 22:28

målmand: Valdés
højre back: d. alvés
højre central forsvarer: puyol
venstre central forsvarer: piqué
venstre back: evra
central midt: xavi
venstre midt: david silva.
højre midt: fabregas
højre wing: messi
central angreb: david villa
venstre wing: ribery.
Visca el Barca !
B-Lund93

Indlægaf LuisEnrique » 24. maj 2010, 14:30

B-Lund93 skrev:målmand: Valdés
højre back: d. alvés
højre central forsvarer: puyol
venstre central forsvarer: piqué
venstre back: evra
central midt: xavi
venstre midt: david silva.
højre midt: fabregas
højre wing: messi
central angreb: david villa
venstre wing: ribery.

Så du gider ikke have Iniesta på holdet eller..??? :?
Visca El Barca
Brugeravatar
LuisEnrique

Indlægaf # 23 » 24. maj 2010, 20:56

LuisEnrique skrev:Valdes

Touré

Fabregas - Xavi

Messi - Villa - Iniesta

Bænken:

Jeg har lavet ovenstående ud fra de seneste rygter, så hvis vi sælger zlatan og får villa og fabregas, er der vel ikke andre muligheder. At sætte iniesta helt frem er ikke optimalt, men vel egentlig det eneste valg der reelt er.
Tror ikke på Pep går over i en 4-4-2, han beholder 4-3-3, eller noget ala det.

Jeg synes ikke, at man får det optimale ud af Iniesta, når han er ude på kanten. Han er for nem at lukke af ude på kanten, og det er synd for Barca. Han skal hellere være inde på banen, hvor han har hele banen til at udfolde sine evner på.
Derfor bliver det et stort puslespil, når Pep skal gøre utålmodige Toure, Keita, Xavi, Iniesta, Bussi og Cesc tilfreds med spilletid.
Den lokale FC Barcelona.dk's Manchester United-fan, siden '98 pga. David Beckham og hans legendariske udvisning!

Jeg beundrer Xavi og Iniesta ubeskriveligt meget. Siamesiske tvillinger, det er, hvad de to er.
# 23

Geografisk sted: Old Trafford

Indlægaf SpillerSomMESSI » 24. maj 2010, 22:02

LuisEnrique skrev:Valdes

Touré

Xavi - Inista

Messi - Zlatan - Villa

Bænken:

Det er jeg næsten enig i, Enrique, dog med ovenstående ændringer.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---
Brugeravatar
SpillerSomMESSI

Geografisk sted: Skive - Jylland

Indlægaf LuisEnrique » 25. maj 2010, 17:40

Ja, men nu skriver jeg netop at min opstilling er hvis vi får fabregas og zlatan smutter.. så kan vi reelt kun placere iniesta helt fremme, men er udmærket klar over at det ikke er det optimale..med mindre pep har en plan om at cesc skal spille def midt??!
efter min mening skal villa altså spille i midten af angrebet.

valdes

dani alves - puyol - piqué - abidal

fabregas (defensiv midt)??

xavi - iniesta

messi - villa - pedro
Visca El Barca
Brugeravatar
LuisEnrique

Indlægaf SpillerSomMESSI » 13. jul 2010, 13:40

LuisEnrique skrev:valdes

dani alves - puyol - piqué - abidal

fabregas (defensiv midt)??

xavi - iniesta

messi - villa - pedro

Jeg er næsten helt enig:
-----------------------------------Valdes-1-----------------------------------------------------

-Alves-2 ----------- Pique-3 ----------- Puyol-5 ----------- Abidal-22(Maxwell)-

------------------------------------Busquets-16------------------------------------------------

------------------Xavi-6(Cesc)------------------------- Iniesta-8(Supermand)------------

------Messi-10(Pedro/?)----------------------------------------Villa-14(Iniesta/Pedro)

---------------------------------Ibra-9(Villa/Bojan/Messi)-----------------------------------

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der burde stå i "?" ved siden af Messi(Pedro), det kan jeg simplethen ikke finde ud af - måske Jeffren??
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---
Brugeravatar
SpillerSomMESSI

Geografisk sted: Skive - Jylland

Foregående

Tilbage til Taktik