6/3 Almeria - FC Barcelona

Kamptråde fra sæsonen 2009/2010

Redaktører: Diabolito, soul_pitcher, Guardiola, Wennerberg

Re: 6/3 Almeria - FC Barcelona

Indlægaf SpillerSomMESSI » 8. mar 2010, 13:21

Yo hjemme drenge!

Jeg vil lige komme med et indkast her...

Jeg så begge kampe i lørdags.. prøv lige at tænke over dette:

Med den nuværende Barca trup der inkl. en Ibra der ikke just er i topform + Henry der underpræsterer en masse, + en Ineista der ikke kan finde målet har vi pt. flere point end vi have på nuværende tidspunkt sidste sæson!

RM har lige nu REKORD point, og de kan kun LIGE netop følge os nu, hvor de har købt ALT på hylderne i Europa.

Vi havde en udekamp med en mand i undertal og stadig havde vi 70 % bold besiddelse og et hav af chancer.
RM havde på hjemmebane (mod en bedre modstander end os godt nok) KUN 53 % boldbesiddelse.
De sidste 30 minutter have de masser af chancer FORDI Sevilla TROEDE at de kunne køre den 0-2 hjem. Derfor pakkede de sig sammen foran mål og overlod alt spil til RM. Det er klart at det gav mange chancer. RM fik 2 heldige mål: 1. af Ronaldo 2. af Van der Fart...

Vi er dem overlegne i alle spillets faser! Selv når vi underpræsterer har vi lige så mange point som dem, når de (vel at mærke) sætter point rekord.

Tag jer sammen og se det positive i at selv når ingen af vore angribere scorer (undtaget Messi) er RM ikke engang bedre end os!!

Prøv så lige at forestille jer når nogle af vores angribere: Henry, Ibra, Bojan, Pedro, Iniesta osv. RIGTIG kommer i gang med at score på de chancer vi har!!! så...

GOODBYE RM!!!

- Bare min ydmyge mening
Sidst rettet af SpillerSomMESSI 8. mar 2010, 14:21, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---
Brugeravatar
SpillerSomMESSI

Geografisk sted: Skive - Jylland

Indlægaf ladislau » 8. mar 2010, 13:57

Jeg er meget enig i dit indlæg, synes bestemt heller ikke RM har præsteret spillemæssigt. Eller at de har brugt 2 milliarder, det er Higuain og Ronaldo, der laver pointene i år, ligesom Higuain og Robbengjorde sidste år. Ronaldo er så godtnok lige den tand bedre.

Problemet er jo ligesom sidste år, at det er pointene der tæller. Men mener også stadig vi er favoritter, også på Bernabeau. De får det sværere end os, når de skal styre kampen.
ladislau

Indlægaf anolacrabcf » 8. mar 2010, 14:11

snakkede med en real-fan idag, og på trods af hans eufori over gårsdagens comeback, så ville han aldrig nogensinde turde påstå at real spiller bedre bold end os... det er simpelthen en så forrykt holdning, at det grænser sig til det stupide! du mener dertil at real har bedre spillere end os... da jeg så igår remser den faktuelle liste op over top 4 i verden, hvor vi altså har 3 spillere med... ja så gør du det igen - du ignorerer de fakta du bliver præsenteret for, og gentager dig selv nok engang med hvor lækker du synes cristiano er, og hvordan vi skulle have sprængt banken ligesom real gjorde det i sommers... Men ak ja, en dreng der tager fejl i 80 % af sine forudsigelser, for så derefter at hylde sig selv de gange han ryger inden for de 20 %, kan man nu heller ikke tage for seriøst.

Personligt håber jeg du sletter din profil, for det er blevet åbenlyst for enhver, at du er ude af stand til at argumenter, overveje andre brugeres indlæg og dermed lave et sagligt indlæg.. farvel

Når du nævner vi har 3 ud af de 4 bedste spillere i verden så er jeg bare ikke enig. Det bygger du vel på sidste sæsons kårringer, men for det første har jeg aldrig været særligt imponeret over de lister der bliver lavet hvor spillere gang på gang bliver overset og det er altid det hold som vinder CL eller VM/EM der løber med alle de øverste placeringer. For det andet så var det sidste sæson, og den kan vi ikke blive ved med at leve højt på, selvom det selvfølgelig var et fantastisk år. Når jeg siger Real har bedre spillere end os så bygger jeg det på min egen vurdering og kun den. Du siger også at jeg tager fejl i 80% procent af mine forudsigelser. Ja Jeg har ikke ret i alt det jeg har sagt og det er måske dumt at komme med sådanne profetier. Men mit udsagn om at Real ville vinde ligaen foran os er vel egentlig det eneste der er væsentligt og efter min mening ser det udtil at jeg har ret selvom det selvfølgelig ikke afgjort på nogen måde. Det er ikke min plan at lege orakel, jeg bygger kun mine udsagn på det jeg ser i kampene.
anolacrabcf

Indlægaf SpillerSomMESSI » 8. mar 2010, 14:17

anolacrabcf skrev:Når du nævner vi har 3 ud af de 4 bedste spillere i verden så er jeg bare ikke enig. Det bygger du vel på sidste sæsons kårringer, men for det første har jeg aldrig været særligt imponeret over de lister der bliver lavet hvor spillere gang på gang bliver overset og det er altid det hold som vinder CL eller VM/EM der løber med alle de øverste placeringer.

Lav lige din egen liste over top 4, så vi kan bedømme hvem du anser som bedre end vores?

Jeg har VIRKELIG svært ved at se hvem der burde erstatte vores 3 i top 4!

Prøv lige at poste din top 4 liste efter din egen mening?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---
Brugeravatar
SpillerSomMESSI

Geografisk sted: Skive - Jylland

Indlægaf anolacrabcf » 8. mar 2010, 16:56

Det er svært at skulle sætte navne på og det er kun offensiv spillere jeg tænker på i denne her forbindelse. Men jeg mener som jeg også har sagt tidligere at C.Ronaldo er verdens pt bedste fodboldspiller, også selvom jeg ikke kan fordrage ham. Selvfølgelig synes jeg også Messi hører til deroppe et sted, og jeg mener også det var fuldt fortjent at han blev kåret til verdensbedste sidste år, og jeg ønsker ham kun alt det bedste og mener han er langt mere sympatisk end Ronaldo. Når jeg ikke mener Xavi er blandt dem så er det fordi jeg lægger meget vægt på hvad en spiller kan på egen hånd, og selvom Xavi er en utrolig vigtig spiller for holdet så er han afhængig af at have gode spillere omkring sig. Det er spillere som Ronaldo, Kaka, Messi osv ikke på samme måde. De skal selvfølgelig have nogen der kan fodre dem bolden ind imellem, men jeg ser det som vigtigere at kunne det Ronaldo, Kaka, Messi kan i forhold til det Xavi kan. Det er derfor at en spiller som Xavi aldrig ville være på min top 5. Det er ikke min mening at provokere en stemning op med mit udsagn, og i behøver ikke være enige med det jeg siger, jeg prøver bare at få jer til at forstå hvorfor jeg ikke vægter spillere ala Xavi ligeså højt som de andre 3. Jeg kan ikke lave en top 5 men de 3 øverste ville være sådan her 1 Ronaldo, 2 Messi 3 Kaka derefter kan jeg nævne spillere som Rooney, Robben, Ribery, Torres og sikkert også et par andre spillere som jeg ikke har fået nævnt. Man kan vel kalde min liste over de bedste fodboldspillere i verden en form for bedste individualist liste, og det er netop fordi jeg mener det trods alt er det vigtigste på fodbold banen. Det er klart at man ikke kunne lave et hold kun med individualister, der er selvfølgelig også behov for spillere med andre kvaliteter, og det er netop her at spillere som Xavi osv videre kommer ind, og jeg benægter ikke at han er en af de bedste i verden på netop hans plads. Jeg ønsker på ingen måde at skifte ham ud, og slet ikke med den spillestil vi praktisere, der kan jeg ikke finde noget bedre alternativ. Når nu vi er inde på vores spillestil så har jeg et lidt ambivalent forhold til det, på den ene sidde elsker jeg at se den når det kører for os, men samtidig kunne jeg godt tænke mig at vi ikke altid var så låst fast i den som vi nogen gange kan være. Nu skal i selvfølgelig ikke tro jeg er ude på at ændre koncept, men jeg mener bare at vi blive bedre hvis vi nogen gange spillede lidt mere uforudsigeligt.
anolacrabcf

Indlægaf Daluigi » 8. mar 2010, 17:41

på trods af det faktum Messi er liga-topscore og score masser af mål selv om det ikke kører for hans hold, så sys du stadig Cronaldo er bedst?.. jeg tror virkelig der skal en god psykolog til at udrede dine pessimistiske holdninger hvis altså du virkelig selv mener du er barca-fan.

Der hvor man virkelig ser at du sympatiserer for real, det er når du putter Kaka på din top 3. Han har slet slet ikke været på sin gamle milan form i Real, hvilket han heller ikke var i milan sidste år vel at mærke. Jeg kender stort set ingen real-fans der mener han har været pengene værd, og der er en god grund til Fifa ikke satte ham i top 5 sidste sæson og ingenlunde kommer til at gøre det denne sæson tør jeg godt garanterer! For mig at se er det altså helt hen i vejret du sætter ham i en top 3!

Det er fint at du ikke tager de officielle toplister seriøst. Men det vil altså bare sige, vi andre har nogle konkrete tal og fakta at forholde sig til, mens du blot kværner videre om alle de real-spillere du synes så godt om.
Barca skriver historie som det første spanske hold der vinder the treple!!!
Sæsonen 08/09 vil altid stå for smuk bold og fantastisk dominans af F.C Barcelona
Brugeravatar
Daluigi

Geografisk sted: Højbjerg

Indlægaf Jbninc » 8. mar 2010, 19:09

Daluigi skrev:på trods af det faktum Messi er liga-topscore og score masser af mål selv om det ikke kører for hans hold, så sys du stadig Cronaldo er bedst?.. jeg tror virkelig der skal en god psykolog til at udrede dine pessimistiske holdninger hvis altså du virkelig selv mener du er barca-fan.

Lad dog manden have sin mening. Der skal da ingen psykolog til, for at mene at Ronaldo er bedre end Messi. Ronaldo spiller jo fantastisk i øjeblikket, og har jo stor succes i Real Madrid. At jeg så stadig mener Messi er bedre, er en anden ting.

Men anolacrabcf, uddyb da lige hvorfor Ronaldo er bedre?
Brugeravatar
Jbninc

Geografisk sted: Kolding

Indlægaf Toure » 8. mar 2010, 19:13

Jbninc skrev:Men anolacrabcf, uddyb da lige hvorfor Ronaldo er bedre?

Sakset fra 10 - Lionel Andrés Messi-tråden

anolacrabcf skrev:...Men jeg mener at Ronaldo er en mere komplet spiller og dermed også bedre, han er hurtigere, sparker bedre, bedre på hovedet, Fysisk stærkere, er mere en ledertype og er dermed som individualist en mere komplet spiller. Jeg tvivler også på om Messi ville have haft samme succes hvis han havde spillet i en hvilken som helst anden klub. Der er ingen tvivl om at han er en rigtig god spiller, men det er netop pga af barca´s spillestil at han har haft den succes han nu har.
Glæder mig allerede til den kommende respons, men husk lige på at det er ikke fordi jeg bedre kan lide Ronaldo som person (tværtimod) men jeg må bare være ærlig og sige han er en bedre fodboldspiller...
¡Visca el Barça i Visca Catalunya!
Brugeravatar
Toure

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Elbarca » 8. mar 2010, 19:20

Der sidder (mindst) en Real fan og får sig en god griner over jer. Jeg afslører ikke hvem det er...
La Nueva Barca Está Viniendo
Brugeravatar
Elbarca

Geografisk sted: Behind you

Indlægaf Daluigi » 8. mar 2010, 19:24

Jbninc skrev:
Daluigi skrev:på trods af det faktum Messi er liga-topscore og score masser af mål selv om det ikke kører for hans hold, så sys du stadig Cronaldo er bedst?.. jeg tror virkelig der skal en god psykolog til at udrede dine pessimistiske holdninger hvis altså du virkelig selv mener du er barca-fan.

Lad dog manden have sin mening. Der skal da ingen psykolog til, for at mene at Ronaldo er bedre end Messi. Ronaldo spiller jo fantastisk i øjeblikket, og har jo stor succes i Real Madrid. At jeg så stadig mener Messi er bedre, er en anden ting.

Men anolacrabcf, uddyb da lige hvorfor Ronaldo er bedre?

det kan han uddybe i Ronaldo-tråden... der har denne diskussion været oppe mere end rigeligt.
Barca skriver historie som det første spanske hold der vinder the treple!!!
Sæsonen 08/09 vil altid stå for smuk bold og fantastisk dominans af F.C Barcelona
Brugeravatar
Daluigi

Geografisk sted: Højbjerg

Indlægaf Lopezzz » 9. mar 2010, 00:57

Da Sevilla scorede målet til 2:0 som var også en af de værste målmænd flop jeg har set i lang tid var tilskuerne
meget skuffede og de piftede helt vildt og man kunne se deres utilfredshed med mange hvide flag op i luften.
Men da DE vandt til sidst var alt normalt igen.
Det er noget som jeg hader allermest i spansk fodbold. Hvis man elsker klubben så skal man støtte den uanset hvad ,om de taber 100 kampe i træk eller noget der er værre, spiller ingen rolle. Uden os er de ingenting.
Derfor elsk din fodbold klub som den er og ikke som du ønsker det at den skal være.
Der kommer gode og dårlige tider og sådan skal det være altid fordi livet er simpelthen en tur i rutsjebanen :wink:

Visca Barca!!
Visca Catalunya!!
Visca FCBarcelona.dk!! 8)
Be a republican, have democratic spirit and act revolutionary.
..and always hate D. and M.
Brugeravatar
Lopezzz

Geografisk sted: DK

Indlægaf rummenigge » 9. mar 2010, 22:52

Lopezzz skrev:Da Sevilla scorede målet til 2:0 som var også en af de værste målmænd flop jeg har set i lang tid var tilskuerne
meget skuffede og de piftede helt vildt og man kunne se deres utilfredshed med mange hvide flag op i luften.
Men da DE vandt til sidst var alt normalt igen.
Det er noget som jeg hader allermest i spansk fodbold. Hvis man elsker klubben så skal man støtte den uanset hvad ,om de taber 100 kampe i træk eller noget der er værre, spiller ingen rolle. Uden os er de ingenting.
Derfor elsk din fodbold klub som den er og ikke som du ønsker det at den skal være.
Der kommer gode og dårlige tider og sådan skal det være altid fordi livet er simpelthen en tur i rutsjebanen :wink:

Visca Barca!!
Visca Catalunya!!
Visca FCBarcelona.dk!! 8)

Hvor kom dét fra?! Haha, godt sagt Lopezzz :wink:

...Og så ønsker jeg bare at den kroniske Barca pessimisme forsvinder med årene, vi er det mest vindende hold i verden i et kvart århundrede ingen grund til at tro at denne tendens forsvinder lige foreløbigt (Madrid er ikke engang i top tre her)...Vi har holdet til at rape Madrid i år, det beviste vi sidste år og med lidt tur i den kan vi også gøre det i år. Er vi forskånt for skader i resten af sæsonen så skal vi nok få en stærk afslutning, men først skal vi vinde over Valencia uden Ibra og Pep samt send Stuttgart ud!
rummenigge

Geografisk sted: København

Indlægaf Remmen » 9. mar 2010, 23:06

anolacrabcf skrev:Når du nævner vi har 3 ud af de 4 bedste spillere i verden så er jeg bare ikke enig. Det bygger du vel på sidste sæsons kårringer, men for det første har jeg aldrig været særligt imponeret over de lister der bliver lavet hvor spillere gang på gang bliver overset og det er altid det hold som vinder CL eller VM/EM der løber med alle de øverste placeringer. For det andet så var det sidste sæson, og den kan vi ikke blive ved med at leve højt på, selvom det selvfølgelig var et fantastisk år. Når jeg siger Real har bedre spillere end os så bygger jeg det på min egen vurdering og kun den. Du siger også at jeg tager fejl i 80% procent af mine forudsigelser. Ja Jeg har ikke ret i alt det jeg har sagt og det er måske dumt at komme med sådanne profetier. Men mit udsagn om at Real ville vinde ligaen foran os er vel egentlig det eneste der er væsentligt og efter min mening ser det udtil at jeg har ret selvom det selvfølgelig ikke afgjort på nogen måde. Det er ikke min plan at lege orakel, jeg bygger kun mine udsagn på det jeg ser i kampene.

Var planen ikke at du holdt lav profil eller helt forlod dette forum?

Der er vel ingen grund til du bliver ved med at skabe dårlig stemning.
Brugeravatar
Remmen

Indlægaf Rivaldo10 » 10. mar 2010, 20:15

Av, for den lede. Godt nok et frustrerende opgør.

Positiver:

Messi ligner den Messi fra sidste sæson.

Xavi er fantastisk.

Pep er Pep.

Pique er tilbage i næste ligakamp.

Milito imponerer taget hans ufattelig lange skadesperiode i betragtning.

FC Barcelona er stadig favoritter til mesterskabet. (efter min mening)

Negativer:

Zlatan skuffer.

Puyol har været for nedadgående på det sidste.

Iniesta SKAL spille ved siden af Xavi, ikke på Henrys plads!

Henry skal igang.

Abidal og Keita er stadig skadede.

Yaya skal igang.

Reals spil ligner noget man kan vinde et mesterskab på (Sevilla kampen forværrer ikke ligefrem det.

Pep skal lære af holde sine frustrationer for sig selv, når dommertrioen er i nærheden. Var det hans 3 eller 4 røde kort på 1,6 år?

Og sidst men ikke mindst, spillet er ikke så flydende og overbevisende som sidste år. Men svært at overgå et historisk år (6 ud af 6 titler som det første klubhold nogensinde).
Rivaldo10

Geografisk sted: København

Indlægaf Jbninc » 10. mar 2010, 21:05

Jeg syntes endnu engang at Iniesta skuffer ekstremt meget. Efter min mening falder han alt, alt for nemt ud af kampen, og laver ikke rigtig det store i forhold til hvad han lavede sidste sæson.

Syntes meget af kritikken ligger på Zlatan, (meget er også fortjent, men det lyder næsten fra nogle brugere herinde, at han er skyld i "krisen") hvor jeg syntes Iniesta og Henry f.eks. bærer mindst lige så stor del af skylden. Vi mangler meget mere bevægelse efter min mening, i forhold til vi lavede i starten af sæsonen.

Men bevares, tingene går op og ned. Mon ikke vi får sat Stuttgart på plads, og derefter ser det lysere ud. Mon ikke Zlatan kommer igang igen dér.
Brugeravatar
Jbninc

Geografisk sted: Kolding

Foregående

Tilbage til 2009/2010