For folk der går og overvejer at flytte til Barcelona, kan jeg kun sige: Gør det!
Var så heldig at have en tre måneders periode i Barcelona sidste år fra august til november, og det var alt for fedt. Tog derned for at få en god oplevelse, og fordi jeg ønskede at lære spansk, hvilket jeg til dels lærte via en sprogskole jeg gik på. Igennem skolen fik jeg også arrangeret kost og logi hos en catalansk kvinde, så jeg boede meget centralt, nemlig på Diagonal, som er byens største boulevard. Megen larm og trafik døgnet rundt for en bonderøv som mig.
Meget kan siges om byen, men man keder sig sgu ikke. Udover Barca er der utallige parker, museer, natklubber, cafeer osv. Desværre er turismen lidt "a pain in the ass" når man efterhånden føler sig som barcelonista, men bare man holder sig lidt fra La Rambla, så er byen genial.
Så selvfølgelig også en håndfuld kampe, bl.a. 5-2 sejren over Atlético, og en 6-0'er over Zaragoza, så masser af gode oplevelser.
Tog alene afsted. Sprag simpelthen bare ud i det og lod det briste eller bære. Det var en forrygende periode jeg var der, og mødte en masse flinke mennesker på sprogskolen også. Dertil har jeg stadig, her et år efter, kontakt med min "værstmor" Karmen. Mit klare mål er, engang i fremtiden, at vende tilbage, først for at studere, senere for at arbejde. Læser pt. spansk i DK.
Skriv endelig hvis i har nogle spørgsmål.