For lige at runde loquo til start, så skriver du bare til den mail der står oppe i toppen ja. De forskellige udlejere har en konto derinde hvor de så modtager deres mails. Det er selvfølgelig forskelligt hvor lang tid der går før svar. Jeg vil i øvrigt råde dig til at skrive til nogen hjemmefra og lave en aftale om at komme ud og kigge på stedet når du kommer derned. Ha' evt. et par stykker på hånden.
Ta' evt. afsted en lille uge før du begynder på jobbet så du lige har lidt tid til at falde på plads. Vi fløj derned dagen før vi skulle begynde på jobbet og uden noget sted at bo. Det var vanvittig hårdt at skulle starte på et nyt job og så bruge al ens fritid på at lede efter et sted at bo samtidig med at man flytter fra hotel til hotel. Tror vi nåede at bo 5 forskellige steder inden vi fandt en lejlighed. Så sørg for at ha' nogenlunde styr på det mest inden du tager afsted og ta' som sagt afsted lidt før du starter på jobbet.
Jeg går meget stærkt ud fra at dit kommende arbejde hjælper dig på plads med alt mht. forsikring og bank. Det gjorde mit i hvert fald. Jeg fik en spansk bank ja og det er jeg temmelig sikker på at de nok skal ordne for dig. De har sikkert allerede en aftale med en af de lokale banker.
Arbejdstilladelse skal dit kommende arbejde klare for dig, og kunne sagtens forestille mig at de første dage dernede går med at skrive under på en masse papirer osv. for at få dig ordentlig ind i tingene. Der er også nogle lidt specielle regler i Spanien med hensyn til sygmelding/raskmelding som kræver lidt forklaring, så du skal høre efter til infomøderne.
Mht. områderne er det jo meget forskelligt hvad folk er til. Jeg var som sagt rigtig glad for det område jeg boede i fordi jeg havde alt inden for gå afstand, og samtidig følte at jeg havde hele centrum forholdsvis tæt på. Man skal huske på at det altså også bliver hverdag selvom det er Barcelona, Barca og feriestemning til at starte med, så syntes sku det var rart at man bare kunne liste over og købe ind til en stille aften uden at skulle gøre noget vildt. Det kan man sikkert mange steder, men jeg nød mit lille sted - håber du finder et der matcher dit temperament.
Kan sagtens forstå du er nervøs - alt andet ville være mærkeligt, og det kan godt være pisse svært i starten, så jeg håber ikke for dig at du er den eneste dansker der skal derned? Det er altid rart at have nogen at støtte sig lidt op ad når de hårde perioder bider dig i røven og man ikke lige har alle drengene at støtte sig op ad.
Det er min fornøjelse at hjælpe en på vej mod et fantastisk eventyr - og husk nu: Uanset om du tror du kan eller tror du ikke kan, så har du ret!
Btw så satser jeg kraftigt på at skulle ned og se et par kampe næste sæson (omend de nye trøjer er møg grimme) så kunne være sjovt at mødes til et par øl. Satser meget på Real kampen på Campen i den kommende sæson...
Men igen - jeg skal nok gøre hvad jeg kan for at svare på eventuelle spørgsmål.