• Sponsor

Sommertransfervinduet - Sportschef: dig

Taktik muligheder, ønskeopstilling, nuværende taktik osv

Redaktører: Diabolito, Guardiola, soul_pitcher, Wennerberg

Sommertransfervinduet - Sportschef: dig

Indlægaf Carlos Rexach » tors maj 03, 2012 10:56 am

Jeg kopier lige Bagers ide. Denne gang for denne sommer. Der er cheftræner, hvem henter du, hvem sælger du, hvem udlejer du og hvordan vil du stille op? KOM IGANG.
Carlos Rexach

Givet: 11 times
Fået: 0 stjerner

Re: Sommertransfervinduet - Sportschef: dig

Indlægaf SpillerSomMESSI » tors maj 03, 2012 9:49 pm

Hej jeg hedder Tito.

Jeg sælger: Keita,Villa (måske), Adriano, Pinto, Abidal, JDS, Affelay

Jeg køber:
een af disse 3: Garath Bale, Jordi Alba, Alaba

een af disse 2: Thiago Silva, Javi Martinez

een af disse: Neymar, Neuer

Opstilling:

................................................ Valdes/Neuer ................................................
Alves/Montoya...Pique/Bartra...Puyol/Thiago Silva/Mash/Busi...Jordi Alba/Bale/Alaba
............................................... Mash/Busi/Thiago Silva/Martinez........................
....................... Xavi/Cesc.........................................Iniesta/Thiago...................
Pedro/Tello/.............................Messi/Neymar/............................. Alexis/Cuenca
Senest rettet af SpillerSomMESSI man maj 07, 2012 10:50 am, rettet i alt 4 gange.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---
Brugeravatar
SpillerSomMESSI

Geografisk sted: Skive - Jylland

Givet: 48 times
Fået: 49 times

Indlægaf Siempre Barca » fre maj 04, 2012 1:49 pm

---------------------------------------------- Valdes (Olazabal) ---------------------------------------------- | Pinto
-- Alves (Montoya) ---- Mascherano (Puyol) - Pique (A. Botia) ---- J. Alba (Adriano) ----' | Muniesa og Bartra
----------------------------------------- Busquets (J. Martinez) ------------------------------------------- | dos Santos
------------------------------ Xavi (Fabregas) ----------- Iniesta (Thiago) ------------------------------- | Sergi Roberto
-- Sanchez (Cuenca) ---------------------------------------------------------------- D. Villa (Pedro) -- | Tello
----------------------------------------------- Messi (Neymar) -----------------------------------------------' | Rafael Alcantara

Rykkes op fra førseholdet: Olazabal | Montoya, Muniesa og Bartra | dos Santos og Sergio Roberto | Tello og (Rafael Alcantara)

Sælges: Keita (5M) | Afellay (10M)

Købes: Jordi Alba (15M) og Botia (5M) | Javier Martinez (25M) | Neymar (40M)
Brugeravatar
Siempre Barca

Geografisk sted: København Ø

Givet: 18 times
Fået: 22 times

Indlægaf Bager » fre maj 04, 2012 2:45 pm

BARCA 2012/13:
----------------------------Valdés/Pinto---------------------------
Alvés/Montoya-----Puyol/Mascherano----Piqué/Bartra----Adriano/Muniesa
-------------------------Busquets/Martinez-------------------------
----------------Xavi/Cesc---------------Iniesta/Thiago---------------
-Pedro/Afellay--------------------------------------Alexis/Villa/Tello-
-----------------------------Messi--------------------------------

Ude: Abidal
Til: Martinez, Montoya, Muniesa, Bartra, JDS
Afg: Keita
Udlån: (evt) Cuenca, Fontas, JDS
Digt:

Valdés, Puyol, Piqué
Puyol, Alvés, Puyol
Piqué, Busquets, Abidal
Puyol, Abidal, Xavi

Busquets, Xavi, Iniesta, Busquets
Xavi, Messi, Xavi, Valdés
Alvés, Xavi, Iniesta, Pedro

Messi, Villa, Pedro
Alvés, Iniesta, Villa
Xavi, Messi, Abidal
Brugeravatar
Bager

Givet: 88 times
Fået: 125 times

Indlægaf Brombi » fre maj 04, 2012 3:35 pm

Barca 2012/2013

Sælges: Keita (15 mio €), Villa (20 mio €), Cuenca (15 mio € med buy-pack klausul for 20 mio € inden for 2 år), Pedro (15 mio €) = 65 mio €
Købes: Javi Martinez (20 mio €), Llorente (25 mio €), Jordi Alba (13 mio €), Pato (30 mio € - 16 fra Zlatan = 14 mio € - hvis dette salg ikke går igennem, synes jeg vi skal gå efter Neymar, men i min fantasi går den igennem) = 72 mio €

Med et angiveligt transferbudget på omkring 30 mio € + penge fra salg har vi et samlet budget på 95 mio €.

Balancen vil efter transfervinduet være på 23 mio €. Dertil skal en ubetalt bonus på 30 mio € betales plus 11 mio € til Guardiola.

Argument for købene:

Javi Martinez: Han var nærmest kardinalpunkt for u21 holdet, da de vandt u21 em. Han er fantastisk forsvarspiller, som er hurtig, god teknik, god med hovedet og fandens stærk. Ydermere virker det som han kan holde hovedet koldt i pressede situationer.

Llorente: Igen en fodboldspiller som er hurtig, brilliant teknik, stærk i luftspillet, stærk generelt. Han er ikke gammel men heller ikke ung. Han har rutine, og er inde i sine prime år nu. Argumentet imod dette køb, er sammenligningen mellem købet af ham og Zlatan. Jeg mener dog ikke at de kan sammenlignes. Zlatan blev fyret på baggrund af attitude problemer. Han kan både benyttes som vi bruger Villa, Sanches etc, og i pressede situationer (chelsea kampen) kan han bruges som target. Hvorfor ikke? Vi har nogle spillere med fantastisk skydeteknik, som kan lægge bolde ind til ham.

Alba: Han er ung, han er hurtig, han har god teknik, han har fantastisk forståelse for spillet, han er catalaner, han har spillet i Barca, han kender filosofien og klubben. Jeg kan ikke finde ulemper ved ham. Han ville være en god erstatning for Abidal (selvom det næsten er umuligt)

Pato: Hvis Pato kan holde sig skadefri, så er klart en af verdens absolut bedste angribere. Han har en uhyggelig speed, men udover det er han god i pasningspillet. Jeg er næsten 100% sikker på, at hvis han kommer på en diæt, ligesom Messi, så holder han sig skadefri (desuden er græsset på San Siro sikkert også en afgørende faktor hvad angår skader)

Spillere som skal rykkes op: Montoya, Muniesa, Bartra, JDS. Disse spillere har kvalitet til at spille mod middelhold i la liga, de kan i min optik sagtens være stand in for stamspillerne i de mindre kampe. Derudover skal Jean Marie Dongou have et par kampe her og der på a-holdet. Lidt a-la Cuenca.

----------------------------------Valdes/Pinto----------------------------
Alves/Montoya--Puyol/Mascherano-Pique/Bartra--Alba/adriano/Muniesa
-----------------------------Busquets/Martinez-------------------------
-----------Xavi/Cesc----------------------------Iniesta/Thiago--------
----Pato/Afellay----------------------------------Alexis/Tello--------
-------------------------------Messi/Llorente----------------------------

Note: Flere af spillerne kan spille flere pladser, derfor er det ikke bestemt at Martinez SKAL spille def. midtbane, Alba i forsvaret og så fremdeles.
Hvorfor kigger du herned ?
Brugeravatar
Brombi

Geografisk sted: Månefiskeren

Givet: 98 times
Fået: 412 times

Indlægaf # 23 » man maj 07, 2012 1:02 am

Spark Mascherano af helvede til fra forsvaret og lad ham spille DM som reserve for Bussi. Køb Thiago Silva og Alba. Hvis der er overskud, køb en angriber, der kan supplere Messi i at lette presset fra krævede mål i tætte kampe mod defensivt betonede hold.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!
# 23

Geografisk sted: Old Trafford

Givet: 30 times
Fået: 86 times

Indlægaf Brombi » man maj 07, 2012 10:28 am

# 23 skrev:Spark Mascherano af helvede til fra forsvaret og lad ham spille DM som reserve for Bussi. Køb Thiago Silva og Alba. Hvis der er overskud, køb en angriber, der kan supplere Messi i at lette presset fra krævede mål i tætte kampe mod defensivt betonede hold.

Billede

Masch har vist sig som værende en af de afgørende kræfter i forsvaret, og det samme gælder Bussi som DM
Brugeravatar
Brombi

Indlægaf emo » man maj 07, 2012 10:34 am

#23 må da gerne uddybe hvorfor Masch skal sparkes af helvede til fra forsvaret. Mere end blot at han i nogle få situationer har manglet placerings-evnen (vel normalt når det er ens første sæson på en uvant plads, og på en ret så krævende plads). Jeg er blevet fan af DM der spiller DC, de har bare noget over sig, især når de gør det så overbevisende som Masch.

Silva vil jeg gerne have til klubben for at have en typisk klippe-forsvarspiller, kun fordi Pique har skuffet denne sæson, og er ret så sikker at han er tilbage i top-form næste sæson. Kan han fås billigt, super at have ham. Andre sider af mig vil hellere have en Martinez der som Masch både kan vikariere på DC pladsen og DM pladsen. Ligemeget hvad, win-win.
Allez...
Brugeravatar
emo

Geografisk sted: Fyn/Odense

Givet: 46 times
Fået: 261 times

Indlægaf SpillerSomMESSI » man maj 07, 2012 10:50 am

Billede

Q: Where is Pinto?
Brugeravatar
SpillerSomMESSI

Indlægaf Brombi » man maj 07, 2012 10:52 am

SpillerSomMESSI skrev:Billede

on a forresttrip
Brugeravatar
Brombi

Indlægaf FCBarcelonaChr » man maj 07, 2012 10:53 am

På skovtur som han plejer.
Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Geografisk sted: Odense

Givet: 70 times
Fået: 205 times

Indlægaf SpillerSomMESSI » man maj 07, 2012 10:57 am

Brombi skrev:

on a forresttrip

Oh, is it the funny man in grey who is acting as a referee?
Brugeravatar
SpillerSomMESSI

Indlægaf # 23 » man maj 07, 2012 12:21 pm

emo skrev:#23 må da gerne uddybe hvorfor Masch skal sparkes af helvede til fra forsvaret. Mere end blot at han i nogle få situationer har manglet placerings-evnen (vel normalt når det er ens første sæson på en uvant plads, og på en ret så krævende plads). Jeg er blevet fan af DM der spiller DC, de har bare noget over sig, især når de gør det så overbevisende som Masch.

Silva vil jeg gerne have til klubben for at have en typisk klippe-forsvarspiller, kun fordi Pique har skuffet denne sæson, og er ret så sikker at han er tilbage i top-form næste sæson. Kan han fås billigt, super at have ham. Andre sider af mig vil hellere have en Martinez der som Masch både kan vikariere på DC pladsen og DM pladsen. Ligemeget hvad, win-win.

Og forklaringen skal du få, bæbæ!

Ej. Jeg synes, han er en dygtig oprydder, og man kan tydeligt i hans spil se, at han er fuldblods DM. Det er selvfølgelig fint, at man optræner ham til at være CB, så han kan blive mere fleksibel og dække den position op, men jeg synes inderligt, at det er lidt forkert, at man har brugt ham så meget på den position, når man ofte har haft Pique, Fontas og Muniesa til rådighed.

Mascheranos placeringsevne og heraf evne ti lat holde overblikket som CB er for mig ikke godt nok. Han er selvfølgelig fænomenalt i en-mod-en situationer, hvor han er svær at hamle op med, men en CB skal agere med meget stort autoritet og bevare det kølige overblik. Jeg er ikke fan af CB'er, der boozer frem og ser lidt for meget fodbold og bare vil være over det hele. Det synes jeg, at Mascherano er. Situationer som Ronaldos mål til 2-1, hvor Mascherano sover lidt for meget og kigger rent og skær på Özil viser det meget godt, det jeg ikke er så glad ved.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!
# 23

Geografisk sted: Old Trafford

Givet: 30 times
Fået: 86 times

Indlægaf Siempre Barca » man maj 07, 2012 1:38 pm

Brombi skrev:Barca 2012/2013

Sælges: Keita (15 mio €), Villa (20 mio €), Cuenca (15 mio € med buy-pack klausul for 20 mio € inden for 2 år), Pedro (15 mio €) = 65 mio €
Købes: Javi Martinez (20 mio €), Llorente (25 mio €), Jordi Alba (13 mio €), Pato (30 mio € - 16 fra Zlatan = 14 mio € - hvis dette salg ikke går igennem, synes jeg vi skal gå efter Neymar, men i min fantasi går den igennem) = 72 mio €

Villa, Cuenca og Pedro ud. Hvis bare en af dem sælges, donerer jeg mine nosser til den nosseløse Mourinho.
Brugeravatar
Siempre Barca

Geografisk sted: København Ø

Givet: 18 times
Fået: 22 times

Indlægaf Visca El Barca » ons maj 09, 2012 9:57 pm

Jeg er Zubi, jeg vælger at sælge Lionel Messi ( da jeg mener det kun vil gå nedad bakke for ham fra nu af. Han har desværre toppet), det vil indbringe ca. 2 milliarder (City vil mere end gerne betale for det penge). Derefter vil jeg rive Iniesta kontrakt i stykker, Xavi, Puyol, Valdes, Cesc, Alexis, Pedro, Cuenca, Thiago, Tello, Dani, Masch, Pique, Montoya, Villa, Adriano, Busquets skal sælges. Så vil jeg købe Pepe, Terry, Ashley Cole, Sergio Ramos, Mikel, Xabi Alonso, Frank Lampard, Falcao og Cristiano Ronaldo, Di Maria skal købes. Resten af truppen kommer til at bestå af ungdomspillere.

Vi stiller således op;

Pinto

Sergio Ramos - Pepe - John Terry - Ashley Cole

Mikel

Frank Lampard - Xabi Alonso

Di Maria - Falcao - Cristiano

Wow sikke et hold. Det er holdet der vil bringe os tilbage til gode tider!. Vi skal af med taberne og have vindertyper på holdet.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

Brugere der synes godt om dette indlæg: Blach
Visca El Barca

Geografisk sted: Jorden

Givet: 445 times
Fået: 241 times

Næste

Tilbage til Taktik