• Sponsor

sommer transfervindue 2012

Taktik muligheder, ønskeopstilling, nuværende taktik osv

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

sommer transfervindue 2012

Indlægaf emil9756 » fre feb 24, 2012 11:44 pm

barca har sagt at de har 185 millioner til at købe spillere for. Hvis du var sportschef hvem ville du så købe/sælge så det gir et underskud på 185 millioner :glad: ps vil i ikke godt lige skrive jeres holdopstilling med de nye spillere :glad:
Senest rettet af emil9756 lør feb 25, 2012 8:36 am, rettet i alt 2 gange.
emil9756

Givet: 0 stjerner
Fået: 1 stjerner

Re: sommer transfervindue

Indlægaf emil9756 » fre feb 24, 2012 11:51 pm

jeg ville sælge david villa og mascherano for i alt cirka 315 millioner kroner. Så har jeg 500 millioner kroner. Så ville jeg købe tiago silva hos milan for cirka 200 millioner kroner. Og så ville jeg købe david silva for de sidste penge.

Brugere der synes godt om dette indlæg: Jurij
emil9756

Indlægaf Blaugrana92 » fre feb 24, 2012 11:57 pm

1. Velkommen til!
2. Husk at tjekke om der er en eksisterende tråd om emnet: viewtopic.php?f=1&t=4423
3. Hvorfor vil du sælge Mascherano og Villa - og endnu mere uforståeligt for mig, er at du vil bruge et astronomisk beløb, hvilket det uden tvivl vil kræve, på at hente en playmaker? Vi har nærmest en overflod af playmakers i forvejen.
Swimming is good for you, especially if you're drowning. Not only do you get a cardiovascular workout but you also don't die.
Brugeravatar
Blaugrana92

Geografisk sted: Århus.

Givet: 442 times
Fået: 575 times

Indlægaf emil9756 » lør feb 25, 2012 8:33 am

mascherano er (sådan som jeg ser det) tredje valg på den defensive midtbane, og i forsvaret er han heller ikke fantastisk. Jeg mener at tiago silva skal ha en startplads, for barca lukker alt for mange mål ind på udebane. David villa er ikke længere lige så god som sanchez og man kan få rigtig mange penge for ham. Hvis du ser manchester citys kampe så plejer david silva ikke at spille som playmaker, men som kantspiller :glad:
emil9756

Indlægaf Brombi » lør feb 25, 2012 10:10 am

emil9756 skrev:mascherano er (sådan som jeg ser det) tredje valg på den defensive midtbane, og i forsvaret er han heller ikke fantastisk. Jeg mener at tiago silva skal ha en startplads, for barca lukker alt for mange mål ind på udebane. David villa er ikke længere lige så god som sanchez og man kan få rigtig mange penge for ham. Hvis du ser manchester citys kampe så plejer david silva ikke at spille som playmaker, men som kantspiller :glad:

Blasfemi !! Masch er stort set den eneste (sammen med Puyol), som har holdt niveauet i denne sæson, for ikke at nævne sidste sæson (hvor han bl.a. reddede os mod Arsenal). Jeg bliver så bitter når folk ikke anerkender en spiller som Masch, han løber og slider for holdet konstant. Ydermere er han billig og pisse ydmyg. Han skaber ingen ballade og han er venner med alle, og han tager ikke i byen i sin fritid, fordi han foretrækker kvalitetstid med familien. Jeg kan VIRKELIG ikke se grunden til at sælge Masch!
Hvorfor kigger du herned ?
Brugeravatar
Brombi

Geografisk sted: Månefiskeren

Givet: 99 times
Fået: 456 times

Re: sommer transfervindue 2012

Indlægaf JonasV » lør feb 25, 2012 11:08 am

I'm with Brombi on this one. Masch har været et helt igennem fantastisk køb for os, og at skille os af med ham ville være utaknemmelig arrogance, og bare dumt. Han har i perioder reddet vores røv - blandt andet henmod slutningen af sidste sæson, og hans attitude er simpelthen upåklagelig.

Edit: Ok, ved nærmere eftersyn skriver jeg egentlig bare det samme som Brombi. Men jeg mener det fan'me. Masch er lidt af en mærkesag for mit parti.
Senest rettet af JonasV lør feb 25, 2012 11:34 am, rettet i alt 1 gang.
A horse walked into a bar. Several people got up and left as they spotted the potential danger in the situation.
Brugeravatar
JonasV

Geografisk sted: Lige ved og næsten

Givet: 316 times
Fået: 492 times

Indlægaf FCBarcelonaChr » lør feb 25, 2012 11:15 am

Fuldstændig enig med de to ovenstående gutter. Mere er der ikke at sige.
Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Geografisk sted: Odense

Givet: 82 times
Fået: 273 times

Indlægaf Blaugrana92 » lør feb 25, 2012 12:37 pm

emil9756 skrev:mascherano er (sådan som jeg ser det) tredje valg på den defensive midtbane, og i forsvaret er han heller ikke fantastisk. Jeg mener at tiago silva skal ha en startplads, for barca lukker alt for mange mål ind på udebane. David villa er ikke længere lige så god som sanchez og man kan få rigtig mange penge for ham. Hvis du ser manchester citys kampe så plejer david silva ikke at spille som playmaker, men som kantspiller :glad:

Mascherano er der vidst svaret på.

Med hensyn til David Silva, så ændrer det jo ikke rigtigt om han tager udgangspunkt på kanten eller på midten - han spiller stadig som en playmaker. Ikke som en kant. Han spiller ikke som Nani, Sánchez eller Pedro for den sags skyld. Han spiller stadig sit spil som playmaker og han leder frem for alt altid efter hullerne til at slå den afgørende aflevering.
Swimming is good for you, especially if you're drowning. Not only do you get a cardiovascular workout but you also don't die.
Brugeravatar
Blaugrana92

Geografisk sted: Århus.

Givet: 442 times
Fået: 575 times

Indlægaf Bager » lør feb 25, 2012 11:21 pm

Altså, så vidt jeg kan forstå, har vi knap 400 mio dkr (50 mio euro) og ikke 185 mio.
Kilde:
http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... -treasurer

Efter min mening skal vi have 1-2 spillere af verdensklasse-kaliber. Vores nuværende trup er meget stærk. Jeg kan faktisk ikke, for første gang nogensinde, pege på oplagte salgsemner blandt vores spillere. Vi skal ikke ud og købe 3-4 breddespillere, for vi har rigeligt med breddespillere at tage af fra b-holdet samt de fire, i form af Montoya, Bartra, Muniesa og JDS, som bliver rykket op.

Vores angreb er fyldt op af Messi, Alexis, Pedro, Villa, Afellay og Cuenca, hvilket er meget passende til tre pladser. På midtbanepladserne har vi Xavi, Iniesta, Cesc, Thiago, Busquets og Keita, hvilket også er passende til de tre pladser. På backpladserne har vi hhv. Alvés og Montoya på den højre samt Abidal og Adriano på den venstre. På målmandsposten har vi Valdés, Pinto som backup, og Oier såfremt Guardiola ønsker en tredjemålmand (hvilket han åbenbart gør).

I centerforsvaret har vi Piqué, Puyol, Mascherano, Fontas, Muniesa og Bartra, hvilket gør disse pladser til den mest kritiske på vores hold. Piqué er selvskreven på trods af formdyk på det seneste. Puyol er stadig god, men han bliver ikke yngre. Han gør det godt, men han kan ikke spille alle kampe. Mascherano er udemærket, men han er ikke en naturlig CB. Så har vi Fontas, Muniesa og Bartra som alle ikke har bevist at de kan udmærke sig på dette niveau.

Efter min mening burde vi, for udviklingen af holdets skyld, overveje at udleje Fontas, Bartra, JDS og Muniesa samt sælge Keita. Hent Thiago Silva og Javi Martinez. Så ville det se nogenlunde således ud:

-----------------Valdés/Pinto/Oier---------------------
Alvés/Montoya-Puyol/Mascherano-Piqué/Silva-Abidal/Adriano
-----------------Busquets/Martinez--------------------
---------Xavi/Cesc----------------Iniesta/Thiago--------
-Alexis/Afellay/Cuenca-----------------------Pedro/Villa-
-----------------------Messi-------------------------
Brugeravatar
Bager

Givet: 90 times
Fået: 145 times

Indlægaf Bager » tirs feb 28, 2012 6:13 pm

Godt. Hvis ikke der er andre forslag, så skriver jeg det rent og sender til Pep.
Brugeravatar
Bager

Givet: 90 times
Fået: 145 times

Indlægaf # 23 » ons feb 29, 2012 1:11 pm

I skal til sommer have styr på defensiven. Ikke offensive forstærkninger, før den defensiv er forstærket, for IMO står og falder Barcas defensiv med Puyol. Han bliver desværre ikke yngre, og når Pique ikke har en bundseriøs forsvarsspiller som Puyol ved siden af sig, så begynder han med sit til tider meget ukoncentrerede fejl og arrogante spil, som koster.

Thiago Silva ville være fantastisk, men måske for dyr, i og med, hans kontrakt udløber i 2016, han er holdets stjerne og han er alfa omega for Milan. Milan har alle kortene på sin side ved et evt. salg, og det kan blive en dyr affære.

Dernæst mener jeg, at I skal have en, der kan tage noget af Messis betydning. IMO er det for tydeligt, at I har alt for mange playmakere (Thiago, Xavi, Cesc og Ini), men for få til at skabe slutproduktet, hvilket bliver vist tydeligt ved kampe, hvor Messi ikke kan sætte sit præg og spillere som Sanchez og Villa dermed ikke får scoret.

Hvem denne spiller kan være, er så spørgsmålet, for der er nogle, der kan gøre det, men de er nok ikke tilfreds med at spille kun hver 6. kamp eller lignende.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!
# 23

Geografisk sted: Old Trafford

Givet: 30 times
Fået: 86 times

Indlægaf emo » ons feb 29, 2012 1:32 pm

Masch bliver den nye Puyol, defensivt aldrig offensivt. Er ikke fan at at gå ud og bruge store summer på en forsvarspiller, når vi har unge på spring da bare skal have flere kampe i streg. Tænker på en Ramos udvikling, men ellers en god og billig en er også velkommen.

Offensivt håber jeg på at en Thiago kan være den mere kreative der aflaster Messi i kampene med genialiteter.
Allez...
Brugeravatar
emo

Geografisk sted: Fyn/Odense

Givet: 56 times
Fået: 291 times

Indlægaf teemuss » tors mar 29, 2012 7:47 am

javier martinez ville være en god handel tror jeg,han er vist 24 thiago silva 27 og så jordi alba
sælge villa jo måske men så skal der en med endnu højrere klasse ind,her ville jeg personligt sindsygt gerne have aguero fra man city,men han koster nok hele næste års buget desværre.
teemuss

Indlægaf Lopezzz » søn apr 08, 2012 7:33 pm

Kommer Jordi Alba til sommer eller hva?
MDCCCXCIX
Brugeravatar
Lopezzz

Geografisk sted: Japan

Givet: 423 times
Fået: 268 times

Indlægaf Heartbreaker » søn apr 08, 2012 9:32 pm