Altså, så vidt jeg kan forstå, har vi knap 400 mio dkr (50 mio euro) og ikke 185 mio.
Kilde:
http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... -treasurerEfter min mening skal vi have 1-2 spillere af verdensklasse-kaliber. Vores nuværende trup er meget stærk. Jeg kan faktisk ikke, for første gang nogensinde, pege på oplagte salgsemner blandt vores spillere. Vi skal ikke ud og købe 3-4 breddespillere, for vi har rigeligt med breddespillere at tage af fra b-holdet samt de fire, i form af Montoya, Bartra, Muniesa og JDS, som bliver rykket op.
Vores angreb er fyldt op af Messi, Alexis, Pedro, Villa, Afellay og Cuenca, hvilket er meget passende til tre pladser. På midtbanepladserne har vi Xavi, Iniesta, Cesc, Thiago, Busquets og Keita, hvilket også er passende til de tre pladser. På backpladserne har vi hhv. Alvés og Montoya på den højre samt Abidal og Adriano på den venstre. På målmandsposten har vi Valdés, Pinto som backup, og Oier såfremt Guardiola ønsker en tredjemålmand (hvilket han åbenbart gør).
I centerforsvaret har vi Piqué, Puyol, Mascherano, Fontas, Muniesa og Bartra, hvilket gør disse pladser til den mest kritiske på vores hold. Piqué er selvskreven på trods af formdyk på det seneste. Puyol er stadig god, men han bliver ikke yngre. Han gør det godt, men han kan ikke spille alle kampe. Mascherano er udemærket, men han er ikke en naturlig CB. Så har vi Fontas, Muniesa og Bartra som alle ikke har bevist at de kan udmærke sig på dette niveau.
Efter min mening burde vi, for udviklingen af holdets skyld, overveje at udleje Fontas, Bartra, JDS og Muniesa samt sælge Keita. Hent Thiago Silva og Javi Martinez. Så ville det se nogenlunde således ud:
-----------------Valdés/Pinto/Oier---------------------
Alvés/Montoya-Puyol/Mascherano-Piqué/Silva-Abidal/Adriano
-----------------Busquets/Martinez--------------------
---------Xavi/Cesc----------------Iniesta/Thiago--------
-Alexis/Afellay/Cuenca-----------------------Pedro/Villa-
-----------------------Messi-------------------------