• Sponsor

Dværge vs. Beton

Taktik muligheder, ønskeopstilling, nuværende taktik osv

Redaktører: Diabolito, Guardiola, soul_pitcher, Wennerberg

Re: Dværge vs. Beton

Indlægaf Vote4Pedro » søn maj 01, 2011 3:02 am

Efter den sidste kamp her mod RM den 27/4-2011 syntes jeg egenlig at vi skal väre "glade" for at Iniesta blev skadet.
Nu er jeg en meget stor Iniesta-fan. men jeg syntes at mod et tungt fysisk hold som f.x Real Madrid eller FCK o.s.v
saa skader det ikke med en mand som Keita paa midtbanen - i alt fald i 1 halvleg.

Et par ex. paa en startopstilling:

Valdes
Centralforsvar Pique - Abidal
Offensivebacks Alves-Puyol
Defensiv midtbane Macherano
[b]offensiv[b]midtbane Busquets-Keita
Playmaker Xavi eller Iniesta eller Messi
Pedro-Villa

og saa skifte Messi og Iniesta ind i anden halvleg eller ind med det samme hvis en af vores barske drenge faar et kort.

Keita er faktisk udmärket til at gaa med frem, fint langskud/hovedstöd.
Busquets har jeg faktisk set score et helt fantastisk langskudsmaal :)

Xavi aflevere til Alves - Alves - Alves ind i feltet og Puyol med et kraftfuldt hovedstöd GOOL! - kan i se det?

mvh Pedro
Vote4Pedro

Givet: 0 stjerner
Fået: 0 stjerner

Indlægaf BarçaDK » søn maj 01, 2011 10:33 am

Hvorfor ikke Puyol centralt og Abi til venstre?
Brugeravatar
BarçaDK

Givet: 30 times
Fået: 85 times

Indlægaf Vote4Pedro » søn maj 01, 2011 11:38 am

Puyol centralt og Abi til venstre fungere ogsaa fint!
Faktisk kunne de bytte lidt undervejs, fx Abi tilbage naar der er hjörne.
Vote4Pedro

Indlægaf BarçaDK » søn maj 01, 2011 1:58 pm

Ja, det fungerer mere end fint, det er nok derfor det har været en del af den stærkeste opstilling i et par år efterhånden ;)
Jeg mener Abi er ca. lige god centralt og til venstre, Puyol er dog bedst i centerforsvaret.
Brugeravatar
BarçaDK

Indlægaf Fedtmule » man maj 09, 2011 10:09 pm

Vote4Pedro skrev:Efter den sidste kamp her mod RM den 27/4-2011 syntes jeg egenlig at vi skal väre "glade" for at Iniesta blev skadet.
Nu er jeg en meget stor Iniesta-fan. men jeg syntes at mod et tungt fysisk hold som f.x Real Madrid eller FCK o.s.v
saa skader det ikke med en mand som Keita paa midtbanen - i alt fald i 1 halvleg.

Et par ex. paa en startopstilling:

Valdes
Pedro-Villa

og saa skifte Messi og Iniesta ind i anden halvleg eller ind med det samme hvis en af vores barske drenge faar et kort.

Keita er faktisk udmärket til at gaa med frem, fint langskud/hovedstöd.
Busquets har jeg faktisk set score et helt fantastisk langskudsmaal :)

Xavi aflevere til Alves - Alves - Alves ind i feltet og Puyol med et kraftfuldt hovedstöd GOOL! - kan i se det?

mvh Pedro

Årh hold op. Bænke Messi? Verdens absolut bedste fodboldspiller vil du simpelthen smide på bænken? Undskyld men hva fanden har du røget :D ?
Brugeravatar
Fedtmule

Geografisk sted: Kolding

Givet: 13 times
Fået: 9 times

Indlægaf Vote4Pedro » tirs maj 10, 2011 5:14 pm

Jeg syntes generelt ikke man ser saa meget til Messi den förste halve time?. De fleste maal kommer vel i 2nd halvleg/slutningen af förste?.
Valdes
Pedro-Villa

Jeg tror stadig det er en god ide men en pause fra start til en af de tre "store" Xavi, Messi og Iniesta

De andre kan ogsaa spille bold. Jeg syntes Keita/Macherano har gjort det godt länge. Abidal var i sit livs form inden operationen. Pedro er en unik spillertype som altid löber og löber. Pique/Puyol/Alves/Busquets er det svärt at komme uden om. Det er vel kun Villa som virker lidt uden selvtillid lige nu?

Barcelona uden Messi er jo stort set det Spanske Landshold (bare lidt bedre)

En anden ting er hvis vi spiller en taktik hvor vores back har ordre om ikke at forlade egen banehalvdel - saa ville jeg sätte Alves paa bänken og saa spile med enten Macherano eller Maxwell i bagerste sammen med Abidal,Pique og Puyol. Paa trods af at jeg syntes at Alves er en af verdens bedste backs.
Vote4Pedro

Indlægaf BarçaDK » tirs maj 10, 2011 7:34 pm

Ok, Vote4Pedro, hvor mange af Barcas kampe har du set?

Jeg synes faktisk din taktik er virkelig ringe. At sætte sætte Messi, Iniesta og Alves på bænken? Det er ikke for sjov at Messi og Iniesta blev nummer 1 og 2 ved FIFA Ballon d'Or og det er mig en gåde hvorfor Alves ikke er med på årets hold.

Og jeg forstår slet ikke hvorfor du vil have Puyol som offensiv venstre back og Abi som centerback?

Vote4Pedro skrev:Barcelona uden Messi er jo stort set det Spanske Landshold (bare lidt bedre)

Det vil hvert fald være en bedre målmand! :twisted:
Brugeravatar
BarçaDK

Indlægaf Vote4Pedro » tirs maj 10, 2011 9:47 pm

BarçaDK skrev:Ok, Vote4Pedro, hvor mange af Barcas kampe har du set?

Jeg synes faktisk din taktik er virkelig ringe. At sætte sætte Messi, Iniesta og Alves på bænken? Det er ikke for sjov at Messi og Iniesta blev nummer 1 og 2 ved FIFA Ballon d'Or og det er mig en gåde hvorfor Alves ikke er med på årets hold.

Og jeg forstår slet ikke hvorfor du vil have Puyol som offensiv venstre back og Abi som centerback?

I aar er jeg gaaet glip af Barça-Hercules :) Jeg har fulgt Barça siden ca. 1975..

Jeg snakker om vores "dvärge" mod Betong - i La Liga er det efter min menig kun Real Madrid og Espanyol vi snakker om.

Hvis modstanderne ikke bestiller andet end at sparke Messi (eller Iniesta)ned hele tiden kan jeg ikke se hvorfor man ikke kan spille med Keita fra start istedet og saa sätte Messi ind i stedet for Macherano,Keita,Busquets eller en eller anden efter ca. en halv time. Jeg taler om at sätte nogle mere fysiske folk ind fra start mod eksempelvis Real Madrid.

Desuden er kampene forskellige i returopgöret mod Real Madrid spillede RM ultra-defensivt i en kamp vi bare ikke maate tabe med fem maal! Uafgjort var et fantastisk resultat - saa rent taktisk behövede vi ikke angribe helt saa meget som normalt. Hvis vores backs har forbud mod at gaa over egen banehalvdel - hvilket det lignede i udekampen mod RM i Champions Leauge, saa er det min mening at vi har folk der er bedre end Alves -defensivt.

Alves er for mig en gudespiller men först og fremmest fremmad sammnespillet med Xavi og Messi er ret läkkert og en fryd at se paa men han laver ind imellem nogle lidt dumme/sjuske fejl - fx mod Shaktar

Vote4Pedro skrev:Barcelona uden Messi er jo stort set det Spanske Landshold (bare lidt bedre)

Det vil hvert fald være en bedre målmand! :twisted:

Jeg foreträkker ikke Puyol istedet for Abidal som venstre back, men hvis vi igen spiller med de bagerste fire tilbage vil jeg hellere sende Puyol og Pique frem ved hjörne/frispark/indkast og lade Abidal/Macherano/Maxwell blive tilbage
Hvis situationen er til det saa tril bolden rundt paa egen banehavldel og lad CR7 jagte bolden ene mand
Vote4Pedro

Indlægaf Mander » tirs maj 10, 2011 9:56 pm

Men det er jo backs, der bliver tilbage, så hvis Puyol spiller venstreback, er det Abidal, der skal med frem?
Mander

Geografisk sted: Århus med Å

Givet: 51 times
Fået: 108 times

Indlægaf Vote4Pedro » tirs maj 10, 2011 10:48 pm

Mander skrev:Men det er jo backs, der bliver tilbage, så hvis Puyol spiller venstreback, er det Abidal, der skal med frem?

Jeg er ret sikker paa at Abidal har mange offensive kvaliteter vi ikke har set endnu - send dvärgene hjem i forsvaret og de tunge drenge frem i forreste linje
Vote4Pedro

Indlægaf Fedtmule » tors maj 24, 2012 2:14 pm

Ja så tabte dværgene endnu engang til beton (Barca mod chelsea)

Hvad skal vi gøre for at det ikke kommer til at ske igen?
Brugeravatar
Fedtmule

Indlægaf klogfyr » tors maj 24, 2012 2:19 pm

Fedtmule skrev:Ja så tabte dværgene endnu engang til beton (Barca mod chelsea)

Hvad skal vi gøre for at det ikke kommer til at ske igen?

Nogle gange er der bare intet at gøre ved det. Man kan ikke vinde hver gang. Chelsea havde opstillet en mur og var helt ufattelig skarpe på kontra og havde det held, der skulle til. Samtidig var vi uskarpe og nogle af vores spillere spillede under niveau, og vi havde nogle skader.

Lad os få nogle nyindkøb så vi får en bredere trup og en ny dynamik, så kan det være det ser bedre ud næste år. Skal Cl finalen ikke spilles på Wembley næste år? Der plejer vi jo at vinde :cool:
klogfyr

Givet: 23 times
Fået: 37 times

Indlægaf Fedtmule » tirs jul 10, 2012 12:18 pm

Nå, hvad skal vi købe ind og gøre rent taktisk, for at undgå at tabe til en betonmur igen??
Brugeravatar
Fedtmule

Indlægaf emo » tirs jul 10, 2012 1:05 pm

Intet, vi skal bare være mere skarpe i vores afslutninger når vi kommer frem til de chancer vi nu engang ender med at skabe. Samtidigt med Villa tilbage får vi en spiller der fylder mere fysisk i feltet når han trækker ind fra sin kant.
Allez...
Brugeravatar
emo

Geografisk sted: Fyn/Odense

Givet: 46 times
Fået: 260 times

Indlægaf SpillerSomMESSI » tirs jul 10, 2012 1:19 pm

Vi skal spille:

------------------- Valdes -------------------
Alves--------------Puyol---------------Alba
--------------------Busquets----------------