Redaktører: Diabolito, Guardiola, soul_pitcher, Wennerberg
# 23 skrev:JEg er godt nok uenig. Alves defensiv stærk? Alves skal prise sig lykkelig over, at han spiller på et hold, hvor de evner at holde bolden så meget i egne rækker. De kampe, hvor Barca har været presset, sejler Alves ofte i defensiven.
Han er kanon i offensiven (pånær hans Belletti-agtige indlæg), men defensivt sejler han altså for meget. Det bliver bare ikke set så tit, da Xaviesta udfører dominansen i boldbesiddelse til punkt og prikke.
SpillerSomMESSI skrev:Vi skal spille:
------------------- Valdes -------------------
Alves--------------Puyol---------------Alba
--------------------Busquets----------------
---Xavi----------Cesc/Thiago-----Iniesta
Alexis--------------Messi------Pedro/Villa
Kom så! Jeg vil se os spille den der!

rummenigge skrev:SpillerSomMESSI skrev:Vi skal spille:
------------------- Valdes -------------------
Alves--------------Puyol---------------Alba
--------------------Busquets----------------
---Xavi----------Cesc/Thiago-----Iniesta
Alexis--------------Messi------Pedro/Villa
Kom så! Jeg vil se os spille den der!
Haha jeg ville elske den opstilling, men it's not going to happen! (IMO)
Nå vi spiller tre mandsforsvar, så er det mindst med to midtstoppere. Alves og Alba i et tremandsforsvar er bare for vildt offensivt.
Tilgengæld er jeg enig i de som siger at Alves er god defensiv, for det er han. Han er ekstrem god på sine dage faktisk. Hvis han ville være bedre til ikke at tiltrække dårlige opmærksomhed og derved bliver hyldet ud af fokus i de konflikter han roder sig ud i så er han en vild vild spiller både offensivt og i det defensive. Især i de Clasico kampe hvor han har været mere defensivt orienteret har han brillieret.
Jeg mener at Abidals fravær har gjort mere ondt end hvad nogen forventede det, måske fordi Pique og Puyol ikke var helt fit, men damn hvor ville en Abidal-kopi sammen med El Jeffe spille maks i et forsvar. Måske hvis Bartra ville se mindre cute ud og skynde sig at pumpe maks jern og hans pre-seaon performance giver et praj om den kommende sæson så ku han være en ideel erstatning.
Nu når jeg tænker over det er det ærgeligt at vi ikke fik T. Silva.

Visca El Barca skrev:Stort set enig Blach. Du har rigtig mange gode pointer. Jeg synes dog træner-teamet skal have lidt kredit. I dag prøvede de at isolere Leo med Constante, eller hvad han hedder. Han spillede på kanten til at starte med, men det virkede som om han mistede tålmodighed og måske også tiltroen til sine holdkammerater. Han begyndte i hvert fald at søge alt for meget ned på banen, langt ned endda. Og Leo der hver gang modtager bolden på midtercirklen, med ryggen mod modstanderens mål, er ikke særlig farligt.
Det virkede som om, han blev lidt for ivrig. Måske sidder hans brandt straffe mod Chelski stadig i hovedet?

puyol83 skrev:Er helt enig med Champione ift. genpres, det var stort set ikke eksisterende mod Milan, og heller ikke forleden mod Sevilla der i anden halvleg kom meget let frem til chancer.
Kan godt forstå du ikke kan huske en ligeså lang stime af kampe med indkasserede mål, for den seneste var tilbage i 98/99-sæsonen! http://www.totalbarca.com/2013/opinion-pieces/number-of-the-day-11-2/#more-128739
Noget andet jeg var meget utilfreds med imod Milan, men som jeg ikke tror har været et generelt problem i sæsonen, var at vi stort set ingen hovedstødsdueller vandt. Både Pique og Bussi blev sat fuldkommen til vægs i hovedstødsdueller i den kamp. Jeg ved ikke om det siger mest om Milan eller Barca, men jeg tror mest at den katastrofale kamp mod Milan er udtryk for at de bare ville det mere - især efter deres mål hvor de virkelig begyndte at tro på det.
Jeg kan ikke engang rigtig bebrejde spillerne, for jeg tænkte selv i 1. halvleg at vi havde ok styr på det, og at der var et par gange hvor vi var tæt på at komme til store chancer. Derfor tænkte jeg "Milan må jo selv om at de vil stille sig helt tilbage, vi kan jo være fint tilfredse med at holde på bolden og at spille 0-0". Jeg tror at spillerne tænkte nøjagtig det samme og gik ned i kadance på det, og da så Milan scorede, kunne de ikke komme igang igen - modsat mod Sevilla hvor de havde pausen til at hanke op og lægge en ny strategi.
Ved ikke rigtig hvad jeg vil sige med det, men jeg tror at det helt fundamentale for succes i denne sæson er VILJE. Hvis spillerne vil det nok og kæmper for det kan de slå alle hold, og som en anden nævnte har vi netop haft viljen til at fighte mod de små hold i ligaen hvor vi har fået mange arbejdssejre. Det virker helt paradoksalt at det tilsyneladende er de store kampe som holdet har svært ved at sætte sig op til, men vi må håbe at det ændrer sig, allerede imorgen!
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst