• Sponsor

Sommertransfervinduet - Sportschef: dig

Taktik muligheder, ønskeopstilling, nuværende taktik osv

Redaktører: Diabolito, Guardiola, soul_pitcher, Wennerberg

Re: Sommertransfervinduet - Sportschef: dig

Indlægaf Diabolito » tors maj 10, 2012 6:27 pm

Slap nu af, jeg kom til at skrive Alba med hvid skrift.
El Señor de las Tartas
Brugeravatar
Diabolito
Moderator

Geografisk sted: København

Givet: 4 times
Fået: 6 times

Indlægaf Diabolito » tors maj 10, 2012 10:42 pm

I øvrigt rygtes det, at Barcas scouts har været i Dortmund flere gange, men det er ikke Götze, der er blevet set på, men derimod forsvarsspillere.

Hvis det glipper med Thiago Silva, vil mit sekundære valg være Hummels. Så det lyder jo ganske lovende.
El Señor de las Tartas
Brugeravatar
Diabolito
Moderator

Geografisk sted: København

Givet: 4 times
Fået: 6 times

Indlægaf Brombi » tors maj 10, 2012 10:48 pm

Diabolito skrev:I øvrigt rygtes det, at Barcas scouts har været i Dortmund flere gange, men det er ikke Götze, der er blevet set på, men derimod forsvarsspillere.

Hvis det glipper med Thiago Silva, vil mit sekundære valg være Hummels. Så det lyder jo ganske lovende.

Hmm jeg har forstået som, at de både har kigget på Götze og forsvarspillere, og at rapporterne skulle være positive :)
Hvorfor kigger du herned ?
Brugeravatar
Brombi

Geografisk sted: Månefiskeren

Givet: 98 times
Fået: 418 times

Indlægaf Blaugrana92 » tors maj 10, 2012 11:54 pm

... altså, så havde de da ikke behøvet at sende nogen derned? Jeg kunne da godt have fortalt dem at det var en god idé at se på Hummels og Götze. Eller Schmelzer og Piszczek for den sags skyld. ;-)

Kunne det egentlig ikke være en idé? Med Schmelzer til venstrebacken? Han kan umuligt være ligeså dyr som Alba, og han har imponeret mig samtlige gange jeg har set ham.
I’m very important. I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogany.
Brugeravatar
Blaugrana92

Geografisk sted: Århus.

Givet: 334 times
Fået: 486 times

Indlægaf Skydefinten » fre maj 11, 2012 6:55 am

Apropos. Hvordan bliver man scout for Barca. Må som de siger i Randers, saaataaneeeme, være et fedt job.

Hummels kan jeg godt lide. Tror nu de smider de mange penge efter T. Silva i ACM.
Brugeravatar
Skydefinten

Geografisk sted: Frederiksberg

Givet: 498 times
Fået: 262 times

Indlægaf Brombi » fre maj 11, 2012 11:49 am

Blaugrana92 skrev:... altså, så havde de da ikke behøvet at sende nogen derned? Jeg kunne da godt have fortalt dem at det var en god idé at se på Hummels og Götze. Eller Schmelzer og Piszczek for den sags skyld. ;-)

Kunne det egentlig ikke være en idé? Med Schmelzer til venstrebacken? Han kan umuligt være ligeså dyr som Alba, og han har imponeret mig samtlige gange jeg har set ham.

Det er nok ikke så simpelt ;)
Hvorfor kigger du herned ?
Brugeravatar
Brombi

Geografisk sted: Månefiskeren

Givet: 98 times
Fået: 418 times

Indlægaf Mes Que Un Club » lør maj 12, 2012 1:12 pm

Her er mit bud på hvad jeg ville gøre, hvis jeg var Tito:

IND:
- Alba
Vi mangler en LB, efter Abidals sygdom. Alba er en glimrende spiller, nok vores bedste alternativ, til at erstatte Abi.

- Botia
Thiago Silva ville være et fantastisk køb. Men er det realistisk? Har vi råd til ham? Og har vi ikke allerede tre af verdens bedste CB's (Puyol, Pique, Masch)? Botia har gjort det super og han vil kunne købes billigt. Han er gammel Barcelona spiller, så han vil nemt kunne tilpasse sig.

- Neymar
Rygterne går på, at han først vil blive købt næste sæson. Det mener jeg er en kæmpe fejl. Han skal købes denne sæson. Med Messi og Alexis som de eneste "sikre" angribere i startopstillingen, så mangler vi den sidste "sikre" brik i angrebet. Han hedder Neymar. Der har været alt for meget udskiftning i angrebet, hvor Fabregas, Iniesta, Tello, Cuenca, Pedro osv. har skiftet om den sidste plads i angrebet. Næste sæsons angreb skal hedde: Neymar---Messi---Alexis. De andre hold kommer til at skide i bukserne!
Han bliver dyr, men Botia og Alba er forholdsvis billige, så der vil være råd til ham, hvis vi kan få forhandlet en ordentlig aftale på plads.

OPRYK:
- Montoya
Synes Montoya er helt fantastisk. Minder meget om Alves. Han skal oprykkes, og være reserve for Alves. Har også på fornemmelsen, desværre, at Alves kan finde på at skifte klub måske om et år eller to. Så der skal Montoya være klar!

- Oier
Ikke så meget at sige. Han skal rykkes op denne sæson, så han snart kan være reserve for Valdes, når Pinto forlader os.

- Tello
Tror godt han kan blive rigtig god! Han har vist lovende takter, med hans hurtige driblinger!

- Muniesa
Tror han har godt af at lære af de store. Tror han kan blive rigtig god! Tager over for Fontas, som jeg ikke tror på.

- Sergi Roberto
God reserve til Bussi. Skal også lære af de store. Tror han kan blive god!

UD:
- Affelay
Tror ikke på han nogensinde slår til. Tror heller ikke han kan blive en spiller som Keita. Vi kan få en ok sum får ham nu.

- Cuenca (lån)
Han skal have mere erfaring og vise sit værd.

- Keita
Desværre. En fantastisk spiller, vi har nydt godt af. Men efter Pep har sagt op som træner, så tror jeg han forlader os. De var meget tætte, ham og Pep, og tror vi vil kunne bruge ham i en handel.

- Fontas
Tror ikke rigtig på ham.

- JDS (lån)
Der er ikke plads til ham på 1. holdet endnu. Dertil synes jeg ikke han har vist det der skal til, for at kunne bryde igennem endnu. Kunne egentlig også godt være vi skulle sælge ham, men han får en sidste chance.

Så her her holdet:

Valdes, Pinto, Oier

Alves, Montoya
Puyol, Masch
Pique, Botia
Alba, Adriano

Busquets, Sergi Roberto
Xavi, Thiago
Iniesta, Fabregas

Messi, Tello
Alexis, Pedro
Neymar, Villa

Synes der er kommet en god bredde på holdet. Tror denne løsning vil fungere godt. Men lad os nu se hvad vi gør i "virkeligheden". Bliver spændende at følge med denne sommer!

Og lad os håbe Abi kommer sig! Vi har brug for ham!
Mes Que Un Club

Givet: 1 stjerner
Fået: 2 times

Indlægaf Bingocaller » fre maj 18, 2012 2:14 pm

jeg er enig langt hen ad vejen med Mes Que Un Club. MEN Men men vi mangler stadig en løsning i angrebet, når modstanderen vælger "at parkere spillerbussen" foran eget mål, som Chelsea gjorde det i årets CL-semifinale.

Jeg mener, vi skal have fat i en Salinas-type (fra Laudrup-tiden), der kan acceptere en bænkplads i store dele af kampene. Hvis vi antager, at vi køber ind, som du (Mes Que Un Club) har skrevet, hvem kunne vi så have råd til at købe som targetman derudover? Llorente er formentlig for dyr, Drogba kan fås billigt, men passer ikke helt ind i Barcelona-ånden (hvem sagde en ny Zlatan?)... Men hvem kunne det være? Jeg er stor fan af Mario Gomez, men han er nok for dyr og vil kræve for meget spilletid. Det bliver sgu svært at finde en ny Henke...
Bingocaller

Givet: 0 stjerner
Fået: 0 stjerner

Indlægaf Mes Que Un Club » fre maj 18, 2012 6:55 pm

Bingocaller skrev:jeg er enig langt hen ad vejen med Mes Que Un Club. MEN Men men vi mangler stadig en løsning i angrebet, når modstanderen vælger "at parkere spillerbussen" foran eget mål, som Chelsea gjorde det i årets CL-semifinale.

Jeg mener, vi skal have fat i en Salinas-type (fra Laudrup-tiden), der kan acceptere en bænkplads i store dele af kampene. Hvis vi antager, at vi køber ind, som du (Mes Que Un Club) har skrevet, hvem kunne vi så have råd til at købe som targetman derudover? Llorente er formentlig for dyr, Drogba kan fås billigt, men passer ikke helt ind i Barcelona-ånden (hvem sagde en ny Zlatan?)... Men hvem kunne det være? Jeg er stor fan af Mario Gomez, men han er nok for dyr og vil kræve for meget spilletid. Det bliver sgu svært at finde en ny Henke...

Det kan du til dels godt have ret i! Men ved nu ikke, om en enkel targetman vil løse vores (store) problem. Jeg tror det handler om, at vi kun har en plan a. Og når plan a ikke virker, så har vi ikke mere at tilbyde. Pep formåede aldrig at finde en plan b. Nu er det Tito, som jeg håber har svaret på det, som kan løse problemet.

Kan ikke huske hvor jeg læste en artikel om at Barcelona skulle prøve, i kampe mod f.eks. Chelsea, at "forære bolden mere væk". Derved vil det andet hold komme længere op på banen og ikke have en hel bus parkeret foran deres egen mål, nu hvor de også har bolden. Når vi så erobrer bolden fra dem, så skal vi angribe på fuld hammer, da der vil være åbnet op i deres forsvar, da de lige har været i angreb.

Det går jo fuldstændig imod vores spillestil, at skulle "forære bolden væk". Ved heller ikke om det overhovedet ville virke i praksis. Men synes bare det var spændende at læse, og lyder til dels fornuftigt. Men altså, vi skal KUN bruge det i kampe, hvor det andet hold parkerer bussen foran eget mål, imens at vores plan a ikke virker.
Mes Que Un Club

Indlægaf Bingocaller » fre maj 18, 2012 7:38 pm

Mes Que Un Club skrev:
Det kan du til dels godt have ret i! Men ved nu ikke, om en enkel targetman vil løse vores (store) problem. Jeg tror det handler om, at vi kun har en plan a. Og når plan a ikke virker, så har vi ikke mere at tilbyde. Pep formåede aldrig at finde en plan b. Nu er det Tito, som jeg håber har svaret på det, som kan løse problemet.

En giftig targetman på bænken ville i sig selv udgøre en mulighed for en plan b. Jeg mener ikke, vi kan eller skal gå kompromis med vore boldbesiddende spillestil. Hele vores filosofi er bygget på dette, og boldbesiddelsen er desuden også en måde at forsvare sig på, da vi helst ikke vil have bolden ned i vores egen forsvarszone. En stor og stærk targetman vil heller ikke betyde et kompromis med vores spillestil, altså det vil ikke nødvendigvis betyde mindre boldbesiddelse. Man ofrer nok lidt mobilitet i angrebet ved at sætte en sådan spiller ind i slutminutterne for at jagte en vigtig scoring, men tilgengæld får man en spilstation i luftrummet, der både kan afslutte selv og lægge bolden af til Messi og co.

Barcas spillestil er lagt an på kombinationer indover midten, hvor fløjangriberne typisk trækker fra kanten og ind i banen. Men her til slut i Peps "regeringstid" har han introduceret en mere klassisk fløj spiller, der mere søger at gå til baglinjen, nemlig unge Christian Tello. Men fortæl mig lige, hvem skal han slå den ind i panden på, når han er kommet til baglinjen? Der findes ingen på Barcas hold med pondus i luftrummet (ok, det er en del af charmen ved holdet, men hovedspil er et vigtigt element i moderne fodbold). Det skulle lige være Keita, men han går ikke med i feltet i hvert eneste angreb, og han er langt fra altid på banen.

Summasummarum: Hvis modstanderen "parkerer spillerbussen", og det kniber med at få skabt målchancer for Barca, kan plan b altså være at sætte Tello plus en en nyindkøbt targetman på banen. Hvis jeg var Tito havde jeg brugt noget af transfervinduet på at sørge for, at dette kunne blive et nyt våben for Barca.

Tilbage står spørgsmålet: Hvor støver man en giftig targetman op til en billige penge og gerne én med lidt erfaring?

Jeg er lidt blank, men kom frisk med jeres bud!! :)
Bingocaller

Indlægaf Visca El Barca » fre maj 18, 2012 9:45 pm

Må jeg spørge de folk, der bliver ved med at sige, vi ikke har en plan b, hvad plan b for jer?. Består plan b kun af en stor og stærk børd oppe foran, hvor man så sparker bolde op på ham?. Hvis ja, det vil går 100% ud over de spillere vi har, folk som netop er god til kombinationer, og bedst i det system, hvorimod mange af deres kvaliteter forsvinder, hvis vi skal praktisere kick and rush eller noget tæt på. F.eks bliver Xavi fuldstændig ude af spillet.

Og hvad kalder i den plan, som Pep lavede efter vi kom bagud på Bernabeu?. Var det ikke plan b?. Tilføjelsen af Alexis og Cesc, som giver nye dimensioner til vores spil, hvad er det?.

Og tilsidst, hvilke forsvar snakker om?. Hvilket forsvar har vi ikke haft held med at lukke op?. Chelsea?. Ja ok, jeg er med på at vi ikke gik videre, men skal vi ikke se lidt mere nuanceret på det?. Vi splittede jo deres forsvar op, gang på gang på gang. Det gjorde vi, med bare nogenlunde hurtige kombinationer, men vores angribere brændte store store chancer, hvad kan man så stille op?. Vi havde jo utallige chancer for at lukke og slukke, det udnyttede vi ikke, og så er det svært at forvente at man skal gå videre, selvom man hedder Barca.

Og den der plan b halløj med en stor og stærk targetman, gik det ikke galt sidste gang?. Det var jo vores plan b. som Inter lukkede fuldstændig af for, så jeg forstår ærligt talt ikke de der plan b råb, det er i mine ører noget sludder for at sige det rent ud.

Det handler om at have et system og nogle spillere som er fleksible, og så handler det om at optimere det hele. Det mener jeg vores trænere har formået, hvert år har vi rykket os på den front. Det er bare sådan, at når spillerene er trætte plus de brænder de nemmeste chancer, så er det svært at gøre noget ved det.

Helt ærligt, jeg synes det er for nemt at snakke om manglende plan b, hver gang et resutat ikke flasker sig som man vil have det. Hvorfor er der ingen der snakker om de antal kampe som Barca spillere har spillet de sidste 4-5 sæsoner?. Hvorfor snakker man ikke om, at man f.eks. har spillet 42 kampe flere end Real Madrid på 3-4 sæsoner? Hvorfor snakker man ikke om at de fleste af vores bærende spillere har spillet i gennemsnit 63-65 kampe i fem sæsoner?. Hvorfor snakker man ikke om, at de fleste af vores bærende spillere er så gode og vigtige for deres hold, ikke kun Barca men deres respektive landshold, at de har et enormt pres på sig, næsten hver gang de spiller. Tag f.eks. Leo, han kan jo ikke engang tillade sig at tage den med ro, selv når han spiller venskabskamp, især med landsholdet. Hvorfor snakker man ikke om, at alle disse faktorer i sidste ende kan have en indflydelse, og påvirke spillerenes præstationer.

Som sagt, man snakker om Chelsea og bussen, men faktum er faktisk, at vi i begge kampe havde over 20 afslutninger!. Det er faktum, at vi brændte kæmpe store chancer, det er faktum at vi passerede deres målmand 6 gange over de to kampe, men stadig formåede ikke at score på de seks chancer. Men det er også et faktum at vi gik døde efter 60 minutter på Camp Nou i returen, og det skyldes træthed, ikke bare mentalt, men i den grad også rent fysisk!.

Og tilsidst, sidste gange man snakkede om en manglende plan b, der gik det jo meget godt. Vi kom faktisk af med "plan b", og derefter splittede vi de kompakte forsvar ad og vandt C.L og La Liga, samt spillede finalen i CDR og var tæt på at vinde den også. Så meget giver jeg for manglende "plan b".

Jeg mener vi har plan b, c og d hvis det skulle være.

Tilsidst vil jeg lige citere en mand, som man herinde har stor stor respekt for, især for hans taktiske kunnen. Bielsa siger nemlig;
"This idea of a 'Plan B' is not one I understand," the Argentine coach told reporters during a press conference on Wednesday.

"[i]The game yesterday [at Camp Nou] indicates that attacking football has nuances. But styles cannot be changed
.

"Even if the best team doesn't always win, the best way of winning is always by trying to be the best."[/i]

So again, whats the fuss about?.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."
Visca El Barca

Geografisk sted: Jorden

Givet: 447 times
Fået: 243 times

Indlægaf Bingocaller » fre maj 18, 2012 10:20 pm

Visca El Barca skrev:Som sagt, man snakked om Chelsea og bussen, men faktum er faktisk, at vi i begge kampe havde over 20 afslutninger!. Det er faktum, at vi brændte kæmpe store chancer, det er faktum at vi passerede deres målmand 6 gange over de to kampe, men stadig formåede ikke at score på de seks chancer. Men det er også et faktum at vi gik døde efter 60 minutter på Camp Nou i returen, og det skyldes træthed, ikke bare mentalt, men i den grad også rent fysisk!.

Som du skriver her, var træheden rigtignok en vigtig forklaring på nederlaget til Chelsea, og det er netop lige derfor, at en targetman (som selvfølgelig skal have teknik til at kunne gå med i spillet) kan blive guld værd. Jeg taler på ingen måde om, at spilsystemet skal lægges om og bygges op omkring en targetman - så læser du mig HELT FORKERT. Jeg mener bare, at det i situationer som den mod Chelsea kunne være befriende både for medspillere og for fans, at sende en luftstærk spiller på banen, som kan give modstanderens midterforsvarer fysisk modstand og dermed give plads til de små spillere. Hvis Pique ikke var blevet skadet tidligere i kampen, var han nok blevet smidt op i angrebet til sidst, men han er jo stadig ikke lige så skarp som en trænet angriber.

Hvad med en spiller som Leandro Damiao? (tjek hans springstyrke efter 1:13 i klippet her: http://www.youtube.com/watch?v=rgO8Gcjk ... re=related). Han sikkert halvdyr, men ikke så dyr som Falcao.

Og så fik du harceleret mod al snakken om en "plan B". Det var ikke mig der bragte ordet på banen, men diskussionen går jo på, hvad der kan tilføres af nye dimensioner til spillet, og hvordan Barca kan styrkes. Jeg er ligeglad med, hvad man vil kalde det, men det er ganske normalt at kigge på, hvad der kan styrke Barca, efter en sæson hvor det ser ud til højst at blive til pokalguld.

Jeg har til alle tider bifaldet Barcelonas mange pasninger og flotte kombinationer - det er sådan, fodbold skal spilles - men til sidst mod Chelsea blev det desværre mere til ren boldflytteri uden målrettethed. Og når trætheden i benene melder sig, kan der blive god brug for én at sigte efter i feltet, så man ikke - for at bruge en kliché - hver gang skal opfinde den dybe tallerken og drible bolden hele vejen ind over stregen.

Og så vil jeg lige gentage min pointe om Tello sammen med en targetman: Tello er en spiller, der med sin speed meget nemt kan komme til baglinjen - ville det ikke være smart, hvis han havde noget i luftrummet at sigte efter? Men det er klart, at den targetman skal kunne acceptere at sidde på bænken de størstedelen af kampene. Det må være et krav, for jeg foretrækker helt klart også tre fleksible spillere på toppen.
Bingocaller

Indlægaf Mes Que Un Club » fre maj 18, 2012 10:39 pm

D'Alessandro (ex-coach Vilanova): "Barça didn't have a plan B. Tito will introduce new concepts. He knows what the world's best team needs"
Mes Que Un Club

Indlægaf Visca El Barca » fre maj 18, 2012 11:19 pm

Bingocaller:

Befriende for fans måske, men for spillerene, det tror jeg faktisk ikke. Som sagt, det var det vi prøvede med Ibra, men en af de få gange, hvor vi faktisk spillede høje bolde og smed indlæg, så virkede det sjovt nok ikke, hvorfor mon?.

Og så kan det undre mig, at man er så sikker på at n targetman ville virke mod Chelsea. Chelseas forsvar er netop vant til at håndtere den slags fra P.L og har masser erfaring med det, fordi de møder den slags hold og taktik, ganske ofte. Chelsea er derimod ikke vant til at møde et så udpræget boldbesiddende og kombinationsstærk hold som Barca, så jeg vil mene at det er den taktik der bedst mod dem. Og vi fik jo set, at de ikke magtede at holde os fra chancer, selvom man havde 8-9 og nogen gange hele 10 mand til at forsvare sit mål med. Terrys store styrke er også at placere sig rigtigt, samt tage sig af høje bolde, Cahill er også hovedstødsstærk, Ivanovic ligeså og Cech er også ret god til at pille de høje bolde ned. Vi skulle have Chelsea forsvar ud at løbe, det fik vi, og de kom i problemer, store problemer. Hvis det havde været et skarpt Barca hold (ala den vi så i manita El Claisco hvor man scorede på 5 ud af 6 skud indenfor rammen), så havde vi ikke siddet og snakket om plan b. Sådan er der så meget.

Dernæst, det er efter min mening lidt for unuanceret at sige, man nærmest var gået videre hvis man havde en stor stærk angriber at gøre godt med. Man kan jo så argumentere for, at hvis man havde haft en Villa i topform og en Pedro også, så var vi gået videre. Men sådan skete det ikke. Og så var vi ikke ret gode til at lukke ned for deres kontraspil, de havde stort set kun 3 chancer, og dem scorede de på. 1-0 målet på Stamford Bridge var ren sløseri, først drible Leo lige ind i Lampard, så presser han ham ikke, og så lunter Xavi bare, i stedet for at følge helhjertet med (måske kunne han bare ikke på grund af træthed). Ramires' mål på Camp Nou er det samme, en af vores angribere (kan ikke huske hvem det var) mister bolden, og så går det hurtigt ellers. Dani følger ikke sin mand, Masch og Puyi kigger bold, og så scorer de. Jeg er ikke sikker på, at en targetman ville kunne gøre noget ved det.

Du snakker om Tello, men nu er det jo ikke sådan, at det er forbudt at lave flade indlæg, og vi har set at vi kan score på de flade indlæg, Leos to mål mod Real (et i C.L sidste år og et i Supercup) scorede vi på indlæg, selvom Real har hovedstødsstærke folk i forsvaret i form af Pepe og Ramos eller Carvalho.

Jeg er heller ikke imod at man hele tiden forbedrer sig, men det synes jeg så også at træner-teamet er ret gode til at gøre det. Man forbedrer sig hele tiden, helt ærligt, alene i denne sæson har vi tilføjet flere dimensioner til vores spil, f.eks. 3-4-3 som faktisk har virket, 3-3-4, Alexis rolle som alene angriber, Cescs falsk 10'er rolle, Xavi som er skubbet op og som resultat deraf har scoringsmæssigt haft sin bedste sæson, hvis jeg ikke tager helt fejl.

Vi har flere facetter i vores spil, men trætheden kan man ikke rigtig gardere sig imod, skader ligeså. Og vi har været rigtig trætte i denne sæson, og så har vi haft skader på vigtige positioner og på vigtige tidspunkter.

Jeg forstår bare ikke, at en stor, stærk og høj angriber skulle være svar på vores problemer. Sidste gang vi prøvede det, der virkede det ikke helt. Selvom Ibra statistisk havde en god sæson, så var spillet ikke helt godt nok, og så virkede de høje bolde op, plus vi heller ikke spillede så meget med høje bolde.

Der er en grund til at man holder fast i det system og de spillere, de giver os de bedste muigheder for trofæer, det har de bevist og det vil bevise det igen tror jeg. Det er bare sådan, at der vil komme nogle sæsoner, hvor vi ikke vinder trofæer, men sådan er fodbold. Alle hold har nogle kampe, hvor intet fungerer, det så man jo også i Reals kamp mod Bayern. De var også handlingslammet, mangler de også plan b?. Eller når det ikke lige går efter planen for Man Utd?.

Jeg synes ærlig talt snakken om manglende plan b er overdrevet. Vi skal helt klart forbedre vores hold, og gøre holdet endnu mere fleksibelt, men det betyder ikke at hvis vi køber en høj angriber, så vinder vi kampe mod Chelsea når de parkerer bussen. Jeg mener helt klart at løsning mod de hold som parkerer bussen, er at spille hurtigt. Hurtige pasninger, hurtige kombinationer og hurtige driblinger, det er det der skal til, da hold som parkerer bussen, oftest spiller med tunge forsvarsspillere.

Hvis vi gør det, så vil de tunge spillere komme i problemer. Vi var bare ikke i stand til at gøre det mod Chelsea, især da de blev reduceret til 10 mand, og det skyldes i allerhøjeste grad træthed efter min mening.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."
Visca El Barca

Geografisk sted: Jorden

Givet: 447 times
Fået: 243 times

Indlægaf Bingocaller » lør maj 19, 2012 11:38 am

Visca El Barca skrev:
Og så kan det undre mig, at man er så sikker på at n targetman ville virke mod Chelsea. Chelseas forsvar er netop vant til at håndtere den slags fra P.L og har masser erfaring med det, fordi de møder den slags hold og taktik, ganske ofte. Chelsea er derimod ikke vant til at møde et så udpræget boldbesiddende og kombinationsstærk hold som Barca, så jeg vil mene at det er den taktik der bedst mod dem.

Når man har været det bedste hold i verden i løbet af en årrække, er det klart, at alle andre hold retter fokus mod at finde en måde at knægte barcas hurtige pasningsspil. Sidste halvdel af denne sæson har vist, at flere og flere hold er kommet tættere på at finde den rette medicin mod Barca.

Jeg siger ikke, at vi skal genopfinde hele vores spillemåde, men det vil give god mening at tilføre holdet nogle trusler, som det ikke har i forvejen. Det ville skabe mulighed for variation at have en targetman på bænken - og der jo ikke sådan, at vi aldrig har haft det før (Salinas, Maxi Lopez og Kluivert f.eks.). Mod Chelsea f.eks. havde Pep kun mulighed for at sætte flere af de samme type spillere på banen, hvilket gjorde, at Chelsea kunne holde fast i deres koncept.

Du skriver, at man ikke skal være så fokuseret på at finde en høj spiller. Efter min mening behøver det ikke nødvendigvis at være en høj spiller. Det må bare gerne være en spiller med en større fysisk tilstedeværen. Det giver Tito flere brikker at flytte med i de kampe, hvor modstanderen har knækket knoden til at demontere barcas spil...
Bingocaller

ForegåendeNæste

Tilbage til Taktik