godmorgen.
ligaen er nu afsluttet og det er tid til at gøre status,det vil jeg gøre og alt hvad jeg skriver er for egen regning og det er i orden at komme med andre meninger.
succes eller fiasko tja i mine øjne en blanding 3 måske 4 titler er vel godkendt og aligevel mangler de 2 jeg ihvertfald helst ville vinde,nederlaget til chelsea var klart det hårdeste og ret beset den kamp i sæsonen hvor pep lavede flest taktiske brølere.
Mange dumme point er smidt væk i kampe som vi skulle have vundet,det skal holdet squ blive bedre til næste sæson.Jeg vil prøve at komme med min vurdering af spillerne efter 12 skalaen.
valdes:generalt god sæson har dog set skidt ud ved nogle mål men generalt en god sidste skanse karakter 9
pique:pique glem den her sæson har efter min mening været rystende dårlig hans klart dårligste sæson siden pep kom til,han skal op på sit gamle niveau igen,derfor karakter 5
masherano: waw vores uden diskution bedste spiller i forsvaret i år sikker ingreb og rydder fortrineligt op en af de bedste spillere i år karakter 11
pyoul: the cap går foran har dog ikke været så suveræn som tidligere men altid en figter,har dog set skidt ud i visse tilfælde meget skadet derfor svært helt at vudere.karakter 8
abidal: spillede ok første halvdel af sæsonen men er jo syg så derfor underlader jeg at give karakter her.
adriano:øhh sælge ham no way synes han gør det ganske fornuftigt har haft gode kampe og deltaget meget i det offensive spil hans defensiv er heller ikke så ringe endda.karakter 8.
alves tja en sæson på nogenlunde niveau men slutter dumt af,dog øderlægger det ikke mit indtryk for hele sæsonen at han har spillet ok men ikke prangende derfor karakter 8
xavi:verdensklasse fornægter sig ikke,dog synes jeg ikke xavi har været så god i år som tidligere,alderen er dog osse et faktum,men xavi er stadig en klassespiller og viser det stadig.karakter 9
iniesta:har været en del skadet,har haft kampe hvor man bare må sige waw han er supergod og så har der været kampe hvor man bare måtte sige iniesta er du på banen en sæson på det jævne synes jeg har ikke været så suveræn som i andre sæsoner men dog stadig en verdensklasse spiller når det køre for ham.karakter 9
busquests:en sæson hvor han har spillet rigtig mange gode kampe,har været god i det defensive arbejde og udført sine pligter godt,generalt en godkendt sæson.karakter 10
fabregas:startede sæsonen fortrineligt og scorede masser af mål men efter jul synes jeg har er gået voldsomt tilbage og har set skidt ud i rigtig mange kampe efter min menig ikke godkendt sæson for fabregas som burde vise mere af det pointentale vi ved han har karakter 6.
keita:har vel været på det jævne,med gode og dårlige kampe har dog lavet nogle vigtige mål og det trækker op karakter 7.
thiago:knægten er ung og det er hans første sæson på førsteholdet,poitentalet har han uden tvivl og skal nok blive rigtig god,skal dog blive bedre til at læse spillet i visse siutationer karakter 7
messi:tja 72 mål 50 ligamål,han er spilleren der holder dette hold oppe uden ham ville barca stadig være et godt hold men med ham måske det bedste,har haft enkelte udfald i sæsonen men det ødelægger ikke indtrykket af at han for mig at se er den bedste spille vi nogensinde har set,karakter 12
villa:har været skadet siden før jul så undlader at bedømme ham.
affelay:samme gør sig gældende her.
pedro:øhh pedro hvor er du?hvor er den pedro der spillede så godt sidste sæson,denne sæson er nok den dårligste jeg har set fra hans side,den næste sæson skal pedro op i gear igen den her er bare ikke god nok karakter 5
alexis:jeg personligt var helt vild da vi hentede ham,desværre har alexis været meget skadet havde han ikke været det havde vi fået flere point er jeg sikker på,næste sæson må han godt stoppe med at blive skadet hele tiden for han er en klassespiller vi har brug for,synes egentlig at alexis sæson er godkendt i de kampe han har spillet har givet holdet nye muligheder og vist sig målfarlig karakter 10
tello og cuenca:unge spillere som egentlig taget i betragtning af omstændighederne har gjort det ok håber de får en del chancer osse i næste sæson.
håber ikke jeg har glemt nogen

det her var så min vurdering helt min egen i er velkomne til at være uenige
vil meget gerne høre hvad i andre mener osse når vi nu gør status.