Alcantara skrev:rummenigge skrev:Jeg synes især CHL fiaskoen var bare synonym med de fatale fejl De Gea lavede, hvis man SKAL pege fingre af en enkelt person selvom det ultimativt altid er holdets skyld. Var det i øvrigt ikke i den afgørende Basel kamp hvor hans fejl kostede igen?
Jo, men ligeledes kunne man også skyde skylden på Rooney. Så vidt jeg husker brændte han en kæmpechance i netop den kamp, og havde han scoret, ville kampen selvfølgelig have været en hel anden.
Personligt synes jeg, at fans og medier har været lidt for hårde ved De Gea. Jeg medgiver dog, at hans første halvsæson ikke var prangende, og var usikker i mange af sine indgreb, men han oppede sig gevaldigt i den resterende del af sidste sæson. Det ser også ud til, at han fortsætter hvor han slap fra sidste sæson.
Nu har Ferguson været en del af gamet så længe som jeg kan huske, og jeg er ret sikker på, at han har lært af sine fejlkøb på keeperposten (Carroll f.eks.). Selvom han stadig kun er et talent, har han efter min mening potentialet til at blive verdensklasse. Hvis der er nogen, der kan udløse dette potentiale, er det Ferguson.
Jeg synes ikke at man skal sidestille angriberfejl med målmandsfejl. I fodbold må en angriber godt fejle 100 gange i en kamp så længe de bare får scoret eller er med i scoringen. På den måde kan man altid forsvare en målmand da en angriber af gode grunde altid laver en masse fejl.
Som sagt, jeg skyder ikke skylden på De Gea alene, men i CHL var De Gea et stort flop da han var så usikker i feltet og på et internationalt niveau bliver man straffet. At der andre der også var dårlige i efteråret det er som sådan fint nok, men kontrasten vare bare skærende eftersom det var den første sæson efter Van der Sar.
De Gea er heldig at han har så meget støtte i sit hjemland og hos SAF, derfor skal han nok blive god for United. Imens vil jeg nok sidde med min begrænsede viden om den moderne målmand i et par sæsoner mere med en fornemmelse af at De Gea er overvurderet.
Jeg ved ikke om du så kampen igår, men hans aktioner i feltet igår var tærerkrummende usikre. Carrick og De Gea lignede skoledrenge i det felt. De TV-redninger De Gea lavede synes jeg målmænd hos en klub som United SKAL kunne lave og jeg er sikker på Lindegaard ville kunne have lavede de samme redninger.